info rechten en plichten kinderpsychiater

andy666
Topic Starter
Berichten: 54

info rechten en plichten kinderpsychiater

#1 , 23 feb 2014 11:40

Ik weet niet of ik het onderwerp hier moet posten of in de rubriek echtsceiding...

korte situatieschets:

ex en ik zijn ongeveer 3 jaar geleden gescheiden met EOT en co-ouderschap met week om week regeling waarin duidelijk staat dat alle belangrijke beslissingen gezamelijk moeten genomen worden.

anderhalf jaar geleden heeft mijn ex beslist dat mijn oudste dochter (nu 10 jaar) naar een kinderpsychiater moest. nu deze psychiater is de huis- en thuis psychiater van de familie en iedereen is daar wel al eens in behandeling. In die mate zelf dat de jongste zus van mijn ex op aanraden van die kinderpsychiater sedert haar 12jaar geen school meer gezien heeft.

Nu, na anderhalf jaar is de situatie alleen maar slechter worden. Dochter krijgt echte puberstreken maar bij mij thuis wordt daar tegen op getreden en bij de mama mag alles dus daarom is ze op dit ogenblik ook liever bij de mama. Het is bv. ook zo dat ze bij de mama geen huiswerk moet maken als ze daar geen zin in heeft want dan heeft ze het volgens de mama psychologisch zwaar :-(

Het is ook opvallen dat in mijn weken mijn dochter nooit ziek is en dat in haar weken er altijd wel iets is: buikpijn, tandpijn,...2 weken geleden heeft ze zelfs 3 dagen op spoed gelegen en daarna nog eens 2 dagen waarbij er eigenlijk niets ernstig aan de hand was.

Probleem dat ik heb is dat ik van die kinderpsychiater totaal niets weet. Ze wil mij niet vertellen wat het probleem is met Yana, hoe wij haar kunnen helpen of gelijk wat. op mails antwoord ze niet en als ik bel heeft ze nooit tijd. op anderhalf jaar zie ik dus alleen maar achteruitgang.

Kan iemand mij vertellen wat de rechten en plichten zijn van zowel de kinderpsychiater, mezelf als mijn ex?
Moet de psychiator bepaalde info doorgeven? en mijn ex?
Kan ik weigeren dat mijn kind nog naar deze psychiater gaat en kan ik zelf op zoek naar een 2de opinie?

hartelijk dank!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding