Weigering terugbetaling orthodontische behandeling

Jeanne
Topic Starter
Berichten: 25

Weigering terugbetaling orthodontische behandeling

#1 , 23 jan 2014 12:08

Wegens langdurige en ernstige ziekte ben ik met mijn zoon (die zijn tanden laattijdig heeft gewisseld) niet naar de orthodontist kunnen gaan voor de leeftijd van 16 jaar. Enkele jaren daarvoor zijn we wel geweest maar toen bleek het dus nog te vroeg.
Ondertussen was ik zwaar bedlegerig en rolstoelgebonden.

Zodra mijn gezondheid beterde, heb ik een afspraak gemaakt en is besloten een "brug" te plaatsen om een recht gebit te verkrijgen.
Kostenplaatje +/- 3000 euro.

De ziekenkas weigert tussenbeide te komen omdat we de aanvraag niet hebben ingediend voor de leeftijd van 16 jaar.

Een brief van de huisarts en orthodontist die mijn gezondheidssituatie hebben bevestigd, haalden niets uit.

Ze verwijzen standaard naar de leeftijd van 16 jaar dat mijn kind moest respecten.

Ik gun mijn kinderen een mooi en gezond gebit uiteraard maar het blijft een zware investering met een invaliditeitsuitkering.
Heeft iemand tips die ik kan gebruiken in mijn beroep tegen deze beslissing?

Dank alvast.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding