terugbetaling van de belastingen aan gehandicapten

Francois Taelemans
Topic Starter
Berichten: 2

terugbetaling van de belastingen aan gehandicapten

#1 , 26 sep 2013 12:02

Ik ben François Taelemans en heb hulp nodig

Ik heb een vraag, wie kan me helpen.
Door mijn handicap heb ik belasting vermindering gekregen. Ik heb een poetsvrouw van de gezinszorg en die werken met dienstencheqeus. Zo'n dienstencheques kost mij 8.50 € en bij de gezinszorg zegt men dat ik die kan aftrekken van mijn belasting, maar ik krijg niets terug van de belasting omdat ik door mijn handicap van 80% (12 punten) geen belasting betaal, dus vind ik dat daardoor de gehandicapten weer worden benadeelt, zij krijgen van die 8.50 € niets terug. Of is er een andere uitweg zodat ik die vermindering op die 8.50 € wel kan krijgen via de belasting.
Graag een eerlijk en surieus antwoord aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Elthyr
Berichten: 30

#2 , 14 okt 2013 16:14

Ik ben François Taelemans en heb hulp nodig

Ik heb een vraag, wie kan me helpen.
Door mijn handicap heb ik belasting vermindering gekregen. Ik heb een poetsvrouw van de gezinszorg en die werken met dienstencheqeus. Zo'n dienstencheques kost mij 8.50 € en bij de gezinszorg zegt men dat ik die kan aftrekken van mijn belasting, maar ik krijg niets terug van de belasting omdat ik door mijn handicap van 80% (12 punten) geen belasting betaal, dus vind ik dat daardoor de gehandicapten weer worden benadeelt, zij krijgen van die 8.50 € niets terug. Of is er een andere uitweg zodat ik die vermindering op die 8.50 € wel kan krijgen via de belasting.
Graag een eerlijk en surieus antwoord aub.
Volgens mij zou u recht moeten hebben op het 'belastingkrediet'. U krijgt vermoedelijk elk jaar een attest van de prestaties van de dienst gezinszorg.
Tenzij zij de korting al verrekenen in een maandelijkse of driemaandelijkse factuur, moeten zij dit attest elk jaar bezorgen. Als u geen belastingen betaalt, zal u wel een aangifte moeten aanvragen en deze invullen, manueel of via Tax on Web.

Ik heb onderstaande overgenomen van de website van de RVA (http://www.dienstencheques-rva.be/nl_pa ... rdelen.asp" onclick="window.open(this.href);return false;)

Nieuw : Belastingkrediet
Sinds aanslagjaar 2009 (inkomsten 2008) kunnen ook gebruikers met een laag inkomen genieten van dit voordeel via een “terugbetaalbaar belastingkrediet”. De aanvraag tot terugbetaling gebeurt door indiening van de belastingaangifte met toevoeging van het fiscaal attest. Als u geen belastingbrief ontvangt, vraagt u die op eigen initiatief aan bij uw lokaal belastingkantoor.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”