medicinale cannabis

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: medicinale cannabis

#16 , 17 mei 2015 15:48

Ian zal meer dan waarschijnlijk in het rijk der gelukzaligen zijn sedert mei 2013.
Best een eigen topic beginnen, zelf onder invloed is dat niet zo moeilijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS
Berichten: 463

#17 , 17 mei 2015 16:13

Medicinale canabis roken? Eerst en vooral, roken is op geen enkele manier geneeskundig verantwoord. Daarom dat ze canabis thee gebruiken of inhalatiepoeder, omdat het op die manier geen beschadiging van de gezondheid oplevert.
U vraag voor medicinale canabis smoren lijkt me dan eerder te draaien om 'mag ik canabis smoren om medicinale redenen'. Iets totaal anders.
Medicinale cannabis bestaat inderdaad, het is een geneeskundige verwerking van gewone cannabis in die mate dat de behulpzame stoffen zo goed mogelijk aangewend kunnen worden aan een voorspelbare dosis. Dus als je denkt dat medicinale cannabis gewoon een plantje is dzt u mag opsmoren omdat het medicinaal is, zit je goed mis.

En voor zover ik weet is cannabis in zijn totaliteit verboden om te telen in België, met uitzonderingen voor mensen met vergunningen (voor kalk-hennep-beton of voor testen voor medicinale thee). Dus als u denkt al u medicatie te kunnen stoppen en het zelf telen en smoren voor de goeie koop, zit u er ook volledig naast.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”