Ingreep geannuleerd

Fontein83
Topic Starter
Berichten: 1

Ingreep geannuleerd

#1 , 10 mei 2013 10:14

Ik heb 1,5 week geleden een kleine ingreep laten inplannen op vandaag. Het ging om een plastische ingreep (kleine inspuitingen - duurt maar 20 minuten). Ik heb toen (uit eigen beweging) het volledig bedrag, €200 betaalt.
Gisteren heb ik toevallig met iemand gesproken die deze ingreep ook heeft laten doen en er slechte bijwerkingen bij ontwikkeld heeft. De ingreep is ook nog niet officieel herkent.

Uit schrik heb ik vandaag ook gebeld om te afspraak te annuleren. De dokter is van mening dat de €200 niet terug hoeft betaalt te worden omdat de annulatie zo kort bij de ingreep plaatst vond (1u op voorhand, afspraak was 10u en ze waren pas om 9u open). Ik begrijp dat dit voor de dokter ook niet plezierig is, maar heeft hij het recht om het volledig bedrag van deze ingreep zo maar te houden?

Voor zo'n instelling betekent die €200 niets, echter voor mij wel.. Is hij in zijn recht? Kan ik iets ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 mei 2013 15:17

De tijd die hij voor uw ingreep had voorzien, is nu opengevallen. Hij kan op zo'n korte tijd geen nieuwe patient vinden. Je zal dus voor die tijd, dat hij zijn krant zal kunnen lezen, moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”