Vragen bij overlijden

proby
Topic Starter
Berichten: 2

Vragen bij overlijden

#1 , 06 feb 2013 16:30

Ik heb enkele vragen betreffende de ophaling en behandeling van mijn vrouw door de spoeddienst en later in het ziekenhuis waar ze overleden is na een volgens mij veel te trage vaststelling hartaanval Bij wie zou ik terecht kunnen met mijn vragen. De orde der geneesheren reageert niet op mijn e mail

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 06 feb 2013 16:52

Waar feiten gebeurd?
Ongeval --politie ter plaatse? PV opgesteld?
Wat staat er op attest overlijden?
Al eens gesproken met de huisarts?
Als naastbestaande kan u het medisch dossier opvragen in het ziekenhuis.
Ook uw ziekenkas kan u hier in helpen.

proby
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 feb 2013 07:44

Mijn vrouw was plots onwel geworden toen ze als passagier in de wagen op weg was doordat we niet ver van huis waren ben ik eerst naar de huisarts die onze buur is gereden deze was niet thuis een andere huisarts in de straat kon ook niet helpen dan maar naar de dienst 100 gebeld .Deze waren hier in tien minuten ze hebben ze hier thuis nog ongeveer een uur behandeld waarna ze vertrokken zijn naar het ziekenhuis toen ze hier thuis waren dacht de spoedarts dat mijn vrouw "iets" gekregen had in haar hoofd .Later op de spoeddienst hebben in de scanner enkele kleinere maar oudere bloedingen in haar hoofd gezien tot nu toe waren er ongeveer 2 uur verlopen .Pas rond 1700h inde avond heeft men aan de hand van de bloeduitslag gezien dat het een volgens de arts lichte hartaanval was .onmiddelijk heeft men een bloedverdunner gegeven .'S nachts om 300h is mijn vrouw overleden aan een tweede ,zwaardere hartaanval . mijn vrouw was niet zwaarlijvig (162M en 60kg) 44 jaar en nooit gerookt .Moest men niet veel vlugger gezien hebben dat mijn vrouw een hartaanval kreeg want heel dit gebeurde tussen 1100h in de morgen en 1700h in de nammidag.Volgens mij hebben de dokters steeds gekeken naar de bloedingen in haar hoofd en daardoor al het andere over het hoofd gezien De kinderen en ik kunnen ons er niet zomaar bij neerleggen we zitten met een heleboel vragen .Het medisch verslag heb ik hier thuis maar dit staat vol technische termen politie is er nooit bij gekomen . Bij wie zou ik terecht kunnen met mijn vragen zonder er veel ophef van te maken?

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 08 feb 2013 12:06

“Art.11.§ 1. De patiënt heeft het recht een klacht in verband met de uitoefening van zijn rechten toegekend door deze wet neer te leggen bij de bevoegde ombudsfunctie...Art.16.§ 1. Bij het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu wordt een Federale commissie " Rechten van de patiënt " opgericht.§ 2. Bedoelde commissie heeft tot taak :...5° behandelen van klachten omtrent de werking van een ombudsfunctie.§ 3. Bij de commissie wordt een ombudsdienst opgericht. Deze is bevoegd om een klacht van een patiënt in verband met de uitoefening van zijn rechten toegekend door deze wet, door te verwijzen naar de bevoegde ombudsfunctie of bij ontstentenis hiervan, deze zelf te behandelen, zoals bedoeld in artikel 11, § 2, 2°, en 3°.”(22 augustus 2002 Wet betreffende de rechten van de patiënt).

‘Ik heb enkele vragen betreffende de ophaling en behandeling van mijn vrouw door de spoeddienst en later in het ziekenhuis waar ze overleden is na een volgens mij veel te trage vaststelling hartaanval Bij wie zou ik terecht kunnen met mijn vragen.’

De eerste ombudsfunctie is deze van het behandelend ziekenhuis.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”