zwangerschapsverlof

Esmaj
Topic Starter
Berichten: 10

zwangerschapsverlof

#1 , 06 nov 2012 14:54

Ik krijg allerlei tegenstrijdige berichten ivm mijn zwangerschapsverlof, dat ik graag hier ook nog even een mening had gekregen.

Dit is de situatie:

Door zwangerschapscomplicaties heb ik op ziekenkas gestaan tot en met 16 oktober. 17 oktober heb ik verlof genomen, 18 en 19 oktober ben ik gaan werken, 22 tot en met 26 oktober heb ik verlof genomen want ik mocht van m'n dokter echt niet meer werken. 27 oktober ben ik onverwachts bevallen.

Nu kreeg ik van de personeelsdienst het bericht dat mijn zwangerschapsverlof begonnen is 17 september (6 weken voor de bevalling) en dit tot en met 1 januari. Zij hebben mijn week verlof (22 tot 26 oktober) ook meteen omgezet naar bevallingsverlof, terwijl ik dit liever niet had. Ik kan dat verlof niet overzetten naar volgend jaar, dus ik had het liever opgebruikt.

Van het lokale cm-kantoor hoor ik dat dit niet kan kloppen, aangezien ik nog gaan werken ben (die 2 dagen) en verlof opgenomen heb. Van het hoofdkantoor in Gent krijgt mijn personeelsdienst te horen dat er moet gerekend worden vanaf 6 weken voor de bevalling.

Voor zover ik weet moet je 14 dagen aan het werk zijn om niet onder de noemer "hervallen van ziekte" te vallen. Nu is het me niet duidelijk of een bevalling ook onder hervallen valt.

Maak ik nu echt geen kans op de volledige 15 weken zwangerschapsverlof?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding