antidateren van een ziektebriefje!!

marsupilami
Topic Starter
Berichten: 100

antidateren van een ziektebriefje!!

#1 , 16 aug 2012 18:23

Op 8/08 laat mijn ex weten om 12u40, dat hij om 13u ons zoontje niet komt afhalen, want hij is ziek en zegt dat hij in de namiddag naar de arts zal gaan.

Ik vraag hem mij een bewijs te bezorgen (kopie ziektebriefje), want ik wist dat hij niet ziek was en loog.

Ik heb, na het horen van 36 verschillende redens van het waarom ik tot op gisteren nog steeds geen bewijs had gekregen, vandaag het ziektebriefje in mijn brievenbus gevonden...

1. De verklaring van ongeschiktheid werd vandaag opgemaakt
2. De arts verklaard dat hij mijn ex "heden" heeft onderzocht en persoonlijk ondervraagd en hem onbekwaam heeft bevonden om arbeid te verrichten van
30/07/2012 tem 08/08/2012!!!!

Dit ziektebriefje kan toch niet anders dan ongeldig zijn en dus ook niet gebruikt worden als bewijs dat de reden van niet afhaling van zijn zoon, ziekte was!!

Is dit ergens niet strafbaar wat die arts doet? Hoe kan een arts vandaag een persoon onderzoeken en verklaren dat hij ziek was van 30/07 tem 08/08/2012!

Of vergis ik mij en kan een arts dit wel...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guiclo
Berichten: 35

#2 , 24 aug 2012 22:49

Kan ook zijn dat hij een copy van het doktersbriefje gevraagd heeft?
Laatst gewijzigd door guiclo op 24 aug 2012 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Xastheron
Berichten: 719

#3 , 29 aug 2012 12:55

2. De arts verklaard dat hij mijn ex "heden" heeft onderzocht en persoonlijk ondervraagd en hem onbekwaam heeft bevonden om arbeid te verrichten van
30/07/2012 tem 08/08/2012!!!!
Zoontje ophalen is geen werk... Staat er op dat hij de woning mag verlaten? Indien ja, dan heeft hij geen excuus.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 29 aug 2012 14:55

anderszijds... ik probeer me de situatie in te beelden...als de andere ouder me zou laten weten ons kind niet te kunnen afhalen omdat hij/zij ziek is...en ik pertinent zou weten dat het een smoes is, zou ik het nooit in mijn hoofd halen daar een doktersbewijs van te moeten hebben. als hij/zij liegt, ok dat is het dan maar zo.
OMgangsrecht is een recht en geen verplichting. En als de andere ouder het er niet zo nauw mee neemt, is dat inderdeed echt niet leuk voor het kind. Maar het is géén misdrijf;
Want wat zou je er mee kunnen doen?
Rechter, mijn ex sjoemelt met doktersbriefijes om zijn kind niet af te moeten halen?
Wacht nu gewoon maar af of het niet gebruiken van het omgangsrecht meer en meer voorvalt (met allerlei smoezen)
hou de briefjes voorlopig bij zonder er een punt van te maken.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”