beroepsgeheim

piepkuikentje
Topic Starter
Berichten: 45

beroepsgeheim

#1 , 07 mei 2012 20:16

Kan dit dat mijn huisdokter mijn ex opbelt om zaken te vertellen van mij?
Zijn al meer dan jaar uit elkaar en ze weet van de echtscheiding.
Mag ze hem zomaar opbellen?
Ben wel sinds de scheiding nietmeer naar die huisdokter geweest door verhuis maar nu weer wel maar heeft mijn vertrouwen wel serieus aangetast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 07 mei 2012 22:26

Alles wat onder medisch geheim valt zo wie zo niet.
ex?
en ze weet van ... wie is die ze?
Wie belt wie?

piepkuikentje
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 08 mei 2012 07:11

Zal het wat breder uitleggen.
Ex en ik zijn al meer dan jaar uit elkaar.
Zij(huisdokter) was al jaren onze vaste huisdokter.
Door de scheiding ben ik verhuisd naar ander deel van land. Huisdokter wist van de scheiding en dat deze heel problematisch verliep;
Nu ben ik tijdje geleden terug naar hier verhuisd en moest ik bij een dokter langsgaan voor een spuit.
Ben dus gewoon weer naar die huisdokter geweest die ik hier altijd heb gehad dus onze vaste huisdokter.
Tijdens de consultatie vroeg ze hoe het ging en legde haar uit dat de scheiding nog altijd problematisch was, dat het een ware vechtscheiding is.
Na mijn consultatie heeft ze mijn ex opgebeld om mee te delen dat ik dus bij haar(vaste huisdokter) ben geweest. Zij(vaste huisdokter)heeft mijn ex over mij verteld en iets heel lelijk gezegd over mij waar ik niet verder over wil uitwijken.
Dus mijn vraag was, heeft zij dit recht om dit te doen????

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 08 mei 2012 10:40

En hou weet u dat de huisarts zou gebeld hebben en iets zou gezegd hebben?

piepkuikentje
Topic Starter
Berichten: 45

#5 , 08 mei 2012 10:43

Omdat mijn ex dit voor de rechtbank heeft gezegd dat de huisdokter hem gecontacteerd heeft na mijn consultatie bij
haar.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 08 mei 2012 10:49

En waarom heeft huisarts u gecontacteerd ..... voelde deze nattigheid?
Het is info die u hem TIJDENS een bezoek hebt medegedeeld. Mogelijk om een stukje uw gemoed te luchten...
dus wat mij betreft had hij mondje dicht moeten houden.
Er was geen reden nog enig gevaar voor derden
En gezien er blijkbaar gebeld is .... ook geen per toeval verspreking.
http://www.belgium.be/nl/justitie/priva ... epsgeheim/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 08 mei 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

piepkuikentje
Topic Starter
Berichten: 45

#7 , 08 mei 2012 10:51

Mij gecontacteerd? Ze heeft mij niet gecontacteerd maar mijn ex na mijn consultatie bij haar.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”