beroep tegen beslissing ziekenfonds

pebbles
Topic Starter
Berichten: 80

beroep tegen beslissing ziekenfonds

#1 , 18 okt 2011 17:30

Hallo,ik ben intussen 2 jaar thuis,eerste jaar op "ziekenbond",na bijna 1 jaar krijg ik van de ene op de andere dag de boodschap,je MOET vanaf morgen terug beginnen werken.Terwijl ik verslagen van UZ Gent heb waar duidelijk instaat dat ik niet in staat ben om ter herbeginnen.De huisdokter doet nog een poging om mij voor 3 maand parttime te laten starten,maar daar gaat hij ook niet mee akkoord.Ik moet naar de arbeidsgeneesheer van het werk,en ik mag van hem,op basis van de medische verslagen niet terug aan het werk.Mijn enige optie was beroep aantekenen tegen die beslissing.Dit gebeurde oktober vorig jaar,en nog steeds is het einde niet in zicht.Er werd een "deskundige" aangesteld,die bleek intussen op pensioen,dus weer een paar maand uitstel.Intussen ben ik nog steeds niet naar deskundige geweest,en wilde ik dolgraag parttime proberen om terug te werken.

Dat kan niet,als je in beroep bent moet je braafjes wachten tot er een uitspraak is,of je loopt kans dat je alle uitkeringen die je tot dan toe gekregen hebt,moet terugbetalen.Intussen na 2 jaar afwezigheid,en nog steeds op de loonlijst staan,kreeg ik nu 1 oktober het bericht dat mijn werkgever niet anders kan dan mij te ontslaan.Er is personeelstekort,en sta op de lijst,maar ze zijn niets met mij.


Heb veel zin om eens een gepeperde mail naar de controleur van het ziekenfonds te sturen,maar wacht voorlopig te eerst de uitspraak af,om niet nog meer mijn eigen ruiten in de gooien,maar ze zullen het toch op hun boterham krijgen,ik had mooi werk,deed het doodgraag,en mag nu niet werken,maar MOET profiteren van de staat???????

Blijkt ook dat ik eigenlijk de maand voordien een waarschuwing moest gekregen hebben,dat ik de volgende maand kon van het ziekenfonds gegooid worden.En dat ik eigenlijk "beschermd" was tegen "erafgooien",omdat ik een revalidatieprogramma aan het volgen was,welliswaar pas 3 dagen,maar daar heeft die dokter ook de papieren van gezien.

Zijn er hier nog mensen met ervaringen in deze materie?
Het beroep gaat via een advocaat van het syndicaat.

Groetjes

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding