Kan men mij de opleiding tot tennisleraar weigeren?

digital
Topic Starter
Berichten: 15

Kan men mij de opleiding tot tennisleraar weigeren?

#1 , 11 okt 2011 10:11

ik zit namelijk in de volgende situatie:


Ik speel reeds 12 jaar tennis, waarvan ik 4 jaar op non actief heb gestaan door een blessure aan mijn onderrug. Nu ben ik terug beginnen tennis te spelen sedert enkele maanden en ik speel met het idee om eventueel les te geven.
Nu is het zo dat ik nog steeds gigantisch veel last heb van mijn rug als ik een tijdje speel. De dokter geeft aan dat ik eigenlijk moet stoppen met tennis omdat de blessure dan alleen maar erger kan worden.

Om les te mogen geven moet je een bepaald niveau hebben en zoveel wedstrijden per jaar meedoen (wat ik vroeger ook deed). Met mijn huidige situatie is het voor mezelf onmogelijk om nog uren aan één stuk wedstrijden te spelen en ik ben bang dat de federatie mij daarom zou kunnen weigeren.

Mij vraag naar jullie toe is.... Mag men iemand de opleiding weigeren door een fysieke beperking?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 11 okt 2011 19:59

U zal indien u een opleiding start aan de basisvoorwaarden moeten voldoen. Ook naar verzekering toe en dat kan je niet gezien uw toestand. Gevolg u hebt valse gegevens doorgegeven. Resultaat mocht er iets misgaan schadevergoeding enz enz ..... .
Het zal hier wel niet gaan om iets officieel dus enkel een contractuele (zware) fout

digital
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 11 okt 2011 21:26

U zal indien u een opleiding start aan de basisvoorwaarden moeten voldoen. Ook naar verzekering toe en dat kan je niet gezien uw toestand. Gevolg u hebt valse gegevens doorgegeven. Resultaat mocht er iets misgaan schadevergoeding enz enz ..... .
Het zal hier wel niet gaan om iets officieel dus enkel een contractuele (zware) fout
Ik voldoe aan de basisvoorwaarden... Ik ben alleen fysiek beperkt voor een bepaald onderdeel van de opleiding. Das een geheel andere insteek mijn inziens?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 11 okt 2011 22:22

Gezien contract moeten beide partijen akkoord gaan. Dus wanneer een partij niet wil ....leg mij eens uit hoe u ze gaat dwingen??

digital
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 12 okt 2011 07:53

Gezien contract moeten beide partijen akkoord gaan. Dus wanneer een partij niet wil ....leg mij eens uit hoe u ze gaat dwingen??

Iemand weigeren omwille van een fysieke beperking? daarenboven gaat het hier niet zozeer om een contract.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 12 okt 2011 08:57

. Nu is het zo dat ik nog steeds gigantisch veel last heb van mijn rug als ik een tijdje speel. De dokter geeft aan dat ik eigenlijk moet stoppen met tennis omdat de blessure dan alleen maar erger kan worden.
De federatie heeft ook verplichtingen mbt aansprakelijkheid en de verzekering. Zij mogen en kunnen zich indekken tegen mogelijke schadeclaims ivm jouw mogelijke blessures als gevolg van de cursus of bepaalde onderdelen er van .

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 12 okt 2011 09:35

O nee, wat is het dan wel???

digital
Topic Starter
Berichten: 15

#8 , 12 okt 2011 11:19

. Nu is het zo dat ik nog steeds gigantisch veel last heb van mijn rug als ik een tijdje speel. De dokter geeft aan dat ik eigenlijk moet stoppen met tennis omdat de blessure dan alleen maar erger kan worden.
De federatie heeft ook verplichtingen mbt aansprakelijkheid en de verzekering. Zij mogen en kunnen zich indekken tegen mogelijke schadeclaims ivm jouw mogelijke blessures als gevolg van de cursus of bepaalde onderdelen er van .

Ze kunnen mij toch vrijstelling geven voor bepaalde onderdelen? Iemand die bv storttert kan toch ook vrijgesteld worden van een mondeling onderdeel uit een opleiding?

Of zie ik dat fout?

eylis
Berichten: 8840

#9 , 12 okt 2011 11:30

ik snap wat je bedoelt digital, maar jouw probleem kan blessures veroorzaken en er is een doktersadvies.
een stotteraar zal er geen blessures van krijgen als ie een lang gesprek moet voeren en de dokter zal nooit adviseren aan een stotteraar dat ie nooit meer intensief en lang mag praten.
reflexie: als een stotteraar een cursus lesgever in voordracht wil volgen, zal hij/zij het wel dubbel zo moeilijk hebben als een ander deelnemer...

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”