Psychiater die steeds doorverwijst naar zelfde advocaat

cocohilde
Topic Starter
Berichten: 132

Psychiater die steeds doorverwijst naar zelfde advocaat

#1 , 02 jul 2011 11:46

Ik heb mijn psychiater advies gevraagd of ze in mijn echtscheidingszaak geen goede advocaat kende voor de behandeling van mijn dossier.
Nu blijkt dat deze psychiater haar patienten heel vaak naar deze advocaat verwijst. Dit heb ik niet van horen zeggen, maar weet ik uit info van cursisten waar ik les aan gaf. Ter verduidelijking, ik gaf voedingsvoorlichting aan mensen die recht hadden op voedselhulp(de vierde wereld). De advocaat en psychiater zijn een goed samenwerkend team. De psychiater(die ook gerechtspsychiater is) doet beroep op die advocaat voor gratis juridische info en verwijst zeer veel patienten door naar deze advocaat.Mag een arts eenzijdig iemand promoten, kan dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 02 jul 2011 18:07

Hij geeft een naam op..... voor hem is dat een goede advocaat en dat was de vraag toch ......
Bepaalde beroepen mogen dat niet doen maar een psychiater is daar niet toe gebonden.
PS een gerechtspsychiater bestaat niet net zo min als een wetsdokter.
Men wordt dat als men op dat ogenblik als deskundige wordt gevorderd en aangesteld met een eedaflegging.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”