Dokter onbereikbaar ...

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Dokter onbereikbaar ...

#1 , 27 apr 2011 20:52

Ik heb eens een afspraak bij mijn tandarts proberen te verzetten, ik had in totaal 4 keer gebeld over twee dagen (tijdens verschillende uren) maar er nam nooit iemand op. Zij heeft mij toen de factuur gestuurd en ik diende deze te betalen. Ik heb nu exact hetzelfde opnieuw voor met de gynaecoloog. Zij spreken vanalles in op m'n voicemail maar zelf hebben ze er geen en rekenen ze maar aan waar ze zin in hebben. Een gsm nummer en mailadres geven ze niet en kon ik ook niet op het net terugvinden. Kan ik hiertegen iets doen ? Want zo zetten ze je wel elke keer schaak ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 27 apr 2011 20:55

U kan bewijzen dat u gebeld hebt? Dan heb je dus op tijd verwittigd.
De volgende maal de contactmogelijkheden vragen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 27 apr 2011 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#3 , 27 apr 2011 21:07

Het duurt altijd een paar weken voor je daar terug binnengeraakt, vermoedelijk zal ik pas over twee weken een afspraak krijgen, als ik ondertussen veel gesprekken heb, valt het "bewijs" uit mijn lijst en aangezien ik geen abonnement heb staat het ook niet op papier dat ik gebeld heb dus op hoop van zegen heb ik het tegen die tijd nog. Ik heb een mail naar het algemeen mailadres van het ziekenhuis ook gestuurd voor de zekerheid

Reclame

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#4 , 27 apr 2011 21:08

Ik vind het alleen zo moeilijk dat ze geen gsm nummer of persoonlijk mailadres "hebben" ... zo kunnen ze iedereen alles aanrekenen.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 27 apr 2011 21:19

ziekenhuis maar daar hebben ze toch een algemeen secretariaat en zelfs per dienst.....
Als je een afspraak geraak je wel binnen maar om af te bellen niet????
PS eens een fax versturen?

tianneke
Berichten: 279

#6 , 27 apr 2011 21:50

Is het wettelijk dat ze consultaties aanrekenen die niet tijdig geannuleerd zijn?

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 27 apr 2011 22:04

Zij hebben een periode gereserveerd voor u .. gezien vrij beroep hebben ze op dat ogenblik geen inkomen dus mogen ze idd een schadeloosstelling vragen.

tianneke
Berichten: 279

#8 , 27 apr 2011 22:06

ok bedankt

WP002
Berichten: 1479

#9 , 27 apr 2011 22:49

In dat geval zouden ze toch aan mij een klant kwijt zijn en zou ik eens goed zeggen waar het op staat.

Franciscus
Berichten: 38599

#10 , 27 apr 2011 22:51

U zou bij mij dan ook niet meer welkom zijn... u hebt plaats gereserveerd en komt niet opdagen wie heeft er dan geen respect???

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#11 , 28 apr 2011 09:50

Ik vind het correct dat als je niet verwittigt dat er wordt aangerekend, maar in dit geval is het zo dat ik probeer te bellen maar dat er niemand is. Ik heb een afspraak in de prive praktijk, daar is niemand bereikbaar en in het ziekenhuis wel maar die zeggen dat ik naar de praktijk moet bellen , vandaar mijn mailtje dan ook en hopelijk komt het zo dan goed.

WP002
Berichten: 1479

#12 , 28 apr 2011 17:05

U zou bij mij dan ook niet meer welkom zijn... u hebt plaats gereserveerd en komt niet opdagen wie heeft er dan geen respect???
Daar gaat het niet over, in dat geval hebt u uiteraard gelijk, maar het gaat erom dat als je op tijd verwittigt dat je een afspraak niet kan nakomen (wat altijd kan gebeuren) het niet mogelijk is om de tandarts te bereiken. Ik begrijp dat een tandarts ook privacy nodig heeft, maar ik denk dat in zo'n geval voor buiten de uren een antwoordapparaat onontbeerlijk is.

EvilFreD
Berichten: 677

#13 , 28 apr 2011 22:51

U zou bij mij dan ook niet meer welkom zijn... u hebt plaats gereserveerd en komt niet opdagen wie heeft er dan geen respect???
Daar gaat het niet over...
Het antwoord van Franciscus was er één op de vraag van Tianneke.
Is het wettelijk dat ze consultaties aanrekenen die niet tijdig geannuleerd zijn?
Laatst gewijzigd door EvilFreD op 29 apr 2011 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#14 , 29 apr 2011 14:23

Ze zpuden een antwoordapparaat of ander communicatiemiddel verplicht moeten maken bij afwezigheid. Als ik eens niet opneem omdat zij een afspraak willen wijzigen kunnen ze ook iets inspreken... lijkt me altijd logisch

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”