Ziekteverzekering

Lisa_
Topic Starter
Berichten: 26

Ziekteverzekering

#1 , 14 okt 2010 13:11

Beste,

Ik ben nu reeds een 2-tal maanden in ziekteverlof tot mijn zwangerschap. Mijn gynaecoloog heeft hiervoor het nodige ziektebriefje geschreven en ik heb dit afgegeven aan mijn werkgever. Nu heb ik mij bij mijn gynaecoloog geïnformeerd welke stappen ik moet ondernemen om mijn uitkering te ontvangen, daar vertelden ze mij dat de werkgever dit regelt via de ziekenbond en dat de nodige papieren zullen opgestuurd worden.

Nu 2 maanden later heb ik nog steeds geen uitkering ontvangen. Heb ik in de fout gegaan en moest ik dit laten weten via mijn ziekenbond of is dit de schuld van mijn werkgever? Ik vrees ervoor om dan een deel van mijn uitkering te verliezen.

Welke stappen moet ik nu ondernemen?

Alvast bedankt!

Mvg

Lisa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 okt 2010 15:11

Jij moet zelf aangifte doen van je ziekte, je werkgever moet dit niet doen. het is wel zo dat de werkgever vaak enkele documenten zal moeten opsturen.

Ik dacht dat (maar dit is m'n core business niet) de mutualiteit een boete van 10% aanrekent bij laattijdige aangifte, maar deze om sociale redenen kan kwijtgescholden worden. Best even navraag naar doen.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”