hospitalisatieverzekering

Lilacx
Topic Starter
Berichten: 8

hospitalisatieverzekering

#1 , 01 sep 2010 18:37

Hoi,

Naar aanleiding van een vraag betreffende de terugbetaling van protheses aan de hospitalisatieverzekering werd mij het volgende als antwoord aangeboden:

DE KOSTEN BETREFFENDE PROTHESEN EN IMPLANTATEN ZULLEN UITSLUITEND WORDEN VERGOED INDIEN KRACHTENS DE WETTELIJKE VERZEKERING VOLGENS DE NOMENCLATUUR VAN DE GENEESKUNDIGE VERSTREKKINGEN EVENEENS AANSPRAAK OP VERGOEDING
BESTAAT EN DE AANVULLENDE VERGOEDING ZAL MAXIMUN 150% VAN DE DOOR DE MUTUALITEIT VERLEENDE TUSSENKOMST.

De mutualiteitkomt reeds deels tussen voor de kosten maar er is nog een opleg van zo'n 700euro. Als ik het goed begrijp zal de hospitalisatieverzekering tot maximum 150% van de terugbetaling doen van de mutualiteit of ben ik hier verkeerd? Kan iemand bovenstaande tekst naar spreektaal vertalen?

Groetjes van iemand de misschien beter uitkijkt naar een andere verzekering (wegens communicatiestoornissen :roll: )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 01 sep 2010 19:00

Vertaling naar mensentaal :).

Uw hospitalisatieverzekering komt enkel extra tussen als de prothesen en implantaten ook voor het ziekenfonds in aanmerking komen voor gedeeltelijke terugbetaling. Het bedrag dat de hospitalisatieverzekering uitbetaalt is maximum 150% van de tussenkomst van het ziekenfonds.
Als de tussenkomst van het ziekenfonds bijvoorbeeld al 467 euro of meer was zijn er voor u geen extra kosten meer.

siesken
Berichten: 263

#3 , 01 nov 2010 09:26

Je moet ervan uit gaan:Waar het ziekenfonds niet tussen komt,komt ook de hospitalisatie verzekering ook niet tussen.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”