welke kwalificatie klacht arts

Pavilion36
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

welke kwalificatie klacht arts

#1 , 21 mar 2022 18:57

Welke kwalificatie kan ik het beste laten zetten in de klacht die ik ga neerleggen bij de politie.

Arts van mijn zoon heeft twee jaar geleden foto's van mijn zoon zijn nieren laten nemen.
Op het verslag van deze foto's stond duidelijk dat er iets niet pluis was met zijn nieren en dat daar iets op te zien was.
De arts heeft dus geen gevolg gegeven aan de foto's en had mijn zoon toen moeten doorverwijzen. Spijtig genoeg is mijn zoon verleden week overleden. De behandelend arts begreep niet dat de arts daar toen geen gevolg aan gegeven heeft.
Ik wil een klacht gaan neerleggen bij de politietegen die arts. Wij hebben wel geen zin in een heel lange procedure die veel geld gaat kosten.
Welke aanklacht zou ik laten vermelden bij politie?
Onopzettelijke slagen en verwondingen met dood tot gevolg of mss beter schuldig verzuim?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 21 mar 2022 19:05

Allereerst mijn deelneming met uw verlies.

U kan zich hier best laten bijstaan door een advocaat. Klacht tegen arts/ziekenhuis wordt sowieso lange procedure.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 21 mar 2022 19:09

Mijn medeleven voor uw verlies en veel sterkte. Ik weet dat zulke zaken hard binnenkomen.

U doet gewoon aangifte. Voor welke juridische kwalificaties men gaat vervolgen en achteraf voor welke dokter al of niet zal veroordeeld worden is van geen belang in dit stadium van het onderzoek.
Alle bewijsstukken meenemen en in kopie al laten bijvoegen.
Laat u gezien complexiteit van zaak best bijstaan door ofwel een eigen advocaat ofwel via uw ziekteverzekering.
Als de zaak wordt onderzocht zal vermoedelijk een onderzoekstrechter worden aangesteld die de orde van artsen zal vorderen om met een gerechtelijk officier de nodige stukken bij arts of op alle plaatsen waar nuttig in beslag te nemen.

In principe start zo'n onderzoek met de zwaarste verdenking die mogelijk is bij de politie.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”