Niet aangevraagde doktersbezoeken rusthuis

Sonja57
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Re: Niet aangevraagde doktersbezoeken rusthuis

#31 , 11 nov 2021 18:33

@Marcus Aurelius Neen er werd (nog) geen bewindvoerder aangesteld.
Voor de operatie was ons moeder nog zo helder van geest als u en ik, maar door een zuurstoftekort in de hersenen is het helemaal fout gelopen en toen ging het alleen maar bergaf. Is hele uitleg maar volgens mij is dat niet meer van toepassing omdat we aan bepaalde voorwaarden de betaling van de arts willen uitvoeren.
Laat ons vooral beleefd blijven want dat helpt niemand vooruit. :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sonja57
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#32 , 11 nov 2021 20:00

Of nog: zeg tegen hem dat hij de getuigschriften bij u in de bus kan komen droppen.


Dat is precies wat ik heb gevraagd (e-mail) "De getuigschriften in mijn brievenbus deponeren" Die arts heeft hier genoeg over de vloer geweest en woont hier amper 3 km. vandaan dus denk wel dat hij me nog wel weet wonen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#33 , 11 nov 2021 21:52

Mevrouw, mijn vraag was in deze context volledig terecht en is zeker niet onbeleefd. U heeft de vraag beantwoord, er was geen bewindvoerder aangesteld. Voor mij is deze piste dan ook gesloten. U heeft inmiddels een juridisch antwoord ontvangen van het riziv. U kan best deze raad opvolgen. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Sonja57
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#34 , 12 nov 2021 15:08

Was zeker een terechte vraag en zeker niet onbeleefd hoor. :D
Ik heb uiteindelijk de originele getuigschriften toch in mijn brievenbus ontvangen en de opdracht tot overschrijving is uitgevoerd.
Dus dat kunnen we ook weer achter ons laten maar de manier van handelen blijft bedenkelijk.
Alvast bedankt.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#35 , 13 nov 2021 12:47

@Marcus Aurelius Neen er werd (nog) geen bewindvoerder aangesteld.
Voor de operatie was ons moeder nog zo helder van geest als u en ik, maar door een zuurstoftekort in de hersenen is het helemaal fout gelopen en toen ging het alleen maar bergaf. Is hele uitleg maar volgens mij is dat niet meer van toepassing omdat we aan bepaalde voorwaarden de betaling van de arts willen uitvoeren.
Laat ons vooral beleefd blijven want dat helpt niemand vooruit. :?
Ik hield wel een oogje in het zeil zodat hij u niet opnieuw zou misleiden over uw rechten als consument (beweren dat het is wettelijk voorzien dat de arts pas een getuigschrift aflevert als de getuigschriften zijn betaald, terwijl zulks niet het geval is, lees: dat staat nergens bepaald in de wet).

Het is frappant om op te merken dat enkele van mijn antwoorden in dit onderwerp zijn verwijderd, terwijl oneerlijke verstrekte informatie mag blijven staan.
.

Sonja57
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#36 , 13 nov 2021 13:35

@ The Oscars. Niet mee inzitten ik zit er zeker voor niks tussen. Uiteraard bedankt voor uw correcte bijdrage. :D

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#37 , 13 nov 2021 16:20

@ The Oscars. Niet mee inzitten ik zit er zeker voor niks tussen. Uiteraard bedankt voor uw correcte bijdrage. :D
Weet ik wel, hoor, Sonja. Het was een aanmerking op de moderator die het initiatief genomen heeft om dit te doen.
.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”