Prothese die niet past

stimpy
Topic Starter
Berichten: 46

Prothese die niet past

#1 , 21 sep 2019 11:59

Hallo,
Zit al 1 jaar en 9 maanden met een prothese die niet past.
Heb al 5 tandartsen bezocht en 3 ervan hebben mij een schriftelijk bewijs gegeven dat het niet past.
Omdat ik juridisch ermede bezig ben, en de tandarts aangeschreven is van mijn ziekenkas en nog een andere juridische dienst, heeft de tandarts die
het gemaakt heeft gereageerd.
Deze van de ziekenkas willen nu dat ik het bij 1 dossier hou, anders stoppen zij ermede.
Heb dan gezegd dat ik met hen verder zal gaan, maar moet nu een mail sturen naar de andere in CC, dat ik afzien van hun dossier.

De tandarts heeft mij zelf opgebeld en een afspraak gemaakt om erover te spreken.
En misschien een andere prothese?
Toch zegt hij dat het aan mij ligt?
Bij de patiënten bemiddeling had hij gezegd dat ik naar kine moest gaan om mijn kaken te laten behandelen
en ik een bijter ben. Zelf heeft hij van mijn eigen tanden schuin 1 mm afgeslepen, want erachter is metaal geplaatst, en dit is nu lelijk en heb botte tanden.
Daarmede zijn de tanden achter nog te groot en daarvan die druk.
En dat hij niet wil dat er een juridische dienst is en ik mag niemand mede nemen, want hij voelt zich dan bedreigd .
Ik moet hem vertrouwen en komen spreken, ben er in totaal 27 keer langs geweest en hij deed er niets meer af, alleen met open wonden, die ik had.

Omdat ik laatst weer veel wonden had, heb ik een andere juridische dienst gevraagd , en deze hebben nogal heftige mail gestuurd,
dat hij binnen 3 dagen moest antwoorden.
Men zegde mij van de ziekenkas, dat deze brief van hen en de mail van de andere op dinsdag bij deze tandarts is aan gekomen, en deze hen daarover
heeft getelefoneerd.Dezelfde dag heeft hij naar mij gebeld.

Heb al 1 jaar en 9 maanden pijn, en moet met oude wisselen.
Het is te smal gemaakt en de tanden zijn te groot, zeker achteraan, daarvan heb ik pijn in mijn kaken.

Nu wilde de andere juridische dienst dat ik prijzen zou vragen aan klinieken voor een minnelijke expertise, en dat ik later met de tandarts erheen zou gaan, ieder betaald zijn deel.
Mijn vraag is nu of iemand weet wat dit gaat kosten, want als ik dit moet betalen, heb ik nog geen andere prothese.
Heb dan een mail gestuurd, dat ik de tandarts nog een kans geef om te praten en hoop een nieuwe te krijgen of terug betaling.
Hij zegde wel dat hij anders zijn verzekering zou aanspreken, maar hoe verloopt dit dan, en hoelang moet ik dan nog met de pijn lopen?
Het oude past ook niet meer zo perfect, omdat er van mijn eigen tanden is afgeslepen en losser zit door ouderdom.
En hij heeft 1 tand zelf terug vast gemaakt , omdat ik toch een nieuwe prothese ging kopen.
mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding