Betwisting factuur orthodontist

Laura94
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Betwisting factuur orthodontist

#1 , 09 aug 2019 17:43

Hallo,

Ik zal even de situatie schetsen, ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik krijg een factuur van 240eu, voor een laatste behandelperiode.

Ik bel voor meer inlichtingen, wat is laatste behandelperiode want ik ging normaal gezien geen factuur meer krijgen.

De ortho geeft de data door van behandelperiodes en ik vergelijk ze met de gemaakte afspraken.

Ik heb een bedrag betaald voor 6 maanden en enkel de laatste 2 afspraken vielen daarbuiten alhoewel ze op de factuur 3 afspraken buiten die 6 maanden factureren.

Ik stuur een mail dat ik de factuur betwist. De ortho antwoordt daarop met ‘je mag min. 4 en max. 9 afspraken hebben in die periode’.

Ik heb in totaal 8 afspraken gehad. 6 in 6 maanden en 2 er buiten. En 1 erbuiten is omdat de ortho de behandeling heeft verlengd met een week.

Dus ik zit niet boven die max. van 9 behandelingen en snap die redenering niet en ik stuur een mail.

Ik leg alles nog eens uit en ik krijg ‘exact’ dezelfde mail terug. Dus geen antwoord op mijn vraag.

Ik bel in de hoop telefonisch alles te kunnen uitleggen en dat de ortho mij ook verstaat.

De ortho is kort, arrogant, onvriendelijk. Alles moet betaald worden en zegt letterlijk ‘we hebben al meer als genoeg gedaan voor u’. En ze legt af zonder boe of ba. Ik heb dus niets kunnen zeggen of vragen.

Ik stuur opnieuw een mail om te zeggen dat het telefonisch niet goed is verlopen en dat ik het nog steeds niet eens ben met de factuur. Geen antwoord meer...

Ik ga woensdag langs om apparaten op te halen (op afspraak!). Blijkbaar heeft ze die niet besteld, want ik heb niet betaald. Dat is voor die 3 behandelingen en niet voor de apparaten want die zitten in mijn behandelingen. (Daar komt ze later op terug, want ineens zitten ze er niet meer in). Maar ik moet ze wel zogezegd niet betalen. Het correcte deel van de factuur is wel betaald maar dat is blijkbaar niet voldoende om de apparaten te bestellen. Mijn afspraak werd ook niet geannuleerd ofzo, ik stond daar dus voor niets. Ze wilt het voorval wel bespreken, als ik de openstaande factuur betaal is het in orde.

Dus nog 80eu betalen.

Ik betaal uiteindelijk dat bedrag maar ondertussen krijgt ik een aangetekend schrijven waarin ze 60,75 schadevergoeding eisen en 5,68eu interest.

Ik stuur een mail om te zeggen dat de 80eu is betaald geweest en om die 60,75 te schrappen aangezien er woensdag besproken was dat enkel de openstaande factuur moest betaald worden. Opnieuw krijg ik een antwoord dat alles betaald moet worden, ook de bijkomende kosten.

Ik antwoord dat het woensdag anders is besproken geweest.

Ze antwoordt: beste, het volledige saldo, inclusief de kosten dienen betaald te worden alvorens de essex besteld wordt. Er werd nits over bedragen gesproken op 07/08. Dit is het laatste antwoord van dr. xxx.

Zolang de factuur betwist wordt, mogen ze toch geen rappels sturen? Zelfs mijn afspraak wordt zogezegd niet geannuleerd. Ik sta daar voor niets die woensdag. Langs ene kant wil ik betalen omdat ik het nodig heeft, maar langs de andere kant klopt het gewoon niet. En zo arrogant doen (ze heeft de bestelling geannuleerd en dacht dat Ik die woensdag toch niet ging komen). Ze heeft zich toen wel geexcuseerd en zei dat het om een misverstand ging. En dan opnieuw die brieven en mails...

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1138

#2 , 09 aug 2019 22:47

Alles via mail ?

Beter met aangetekend schrijven uw protest melden.

Laura94
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 aug 2019 07:59

Is vandaag de dag een mail niet hetzelfde als een aangetekend schrijven?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 10 aug 2019 10:11

Is vandaag de dag een mail niet hetzelfde als een aangetekend schrijven?
Nee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 aug 2019 10:23

Hier vind je alle correcte informatie over het "aangetekend versturen van een mail".

https://www.neopost.be/nl/blog/aangetek ... -per-email
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

BrainTrain
Berichten: 496

#6 , 10 aug 2019 10:56

Voor hoeveel afspraken moet je betalen, 6+3 of 5+3. En hoeveel afspraken zijn er in werkelijkheid geweest? Als er effectief evenveel afspraken worden gefactureerd als dat er afspraken zijn geweest vrees ik dat je weinig kan doen. Als er een afspraak te veel wordt gefactureerd zal zij moeten kunnen aantonen dat dit klopt.
Als er een betwisting is over 1 afspraak en al de rest is betaald, dan heeft zij m.i. niet het recht om de bestelling van je apparaat te annuleren (tenzij dat in de kleine lettertjes staat van de overeenkomst en/of haar facturen).

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 10 aug 2019 11:13

Hier vind je alle correcte informatie over het "aangetekend versturen van een mail".

https://www.neopost.be/nl/blog/aangetek ... -per-email
TS heeft het over gewone email. Aangetekende email bestaat weliswaar, maar is nog niet ingeburgerd. Zal, denk ik, nog wel even duren.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Blaatpraat
Berichten: 3792

#8 , 11 aug 2019 18:44

Maar email is wel schriftelijk bewijs.

Verstuur dus zo snel mogelijk een aangetekende brief, en verwijs erin naar uw mailconversaties.
Steek ze desnoods in bijlage.
Dan zullen de mails plots meer waard zijn dan dat ze nu zijn.

En betwist die extra kosten in uw aangetekende brief, verwijzend naar uw mails en mondeling gesprek.
Dan heeft ze 2 opties: ofwel ze laten vallen, ofwel naar de rechtbank ermee.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”