Foute glazen

JDO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foute glazen

#1 , 18 okt 2022 00:02

8 maand geleden naar oogarts geweest voor zoon en die heeft een voorschrift gegeven en dus achter bril geweest, dus in die maanden zegt hij constant ik zie dit niet en dit niet en zo gaat het verder, ik zeg oe kan dat nu? Ge eit u bril nog maar 8 maand .. goed we zijn elders geweest en kregen dus het besluit dat de glazen fout zijn.
Oogmeting van de oogarts…… was fout.!
Loopt dus al 8 maand met de verkeerde glazen.! Wat kan ik hier tegen doen…
Glazen zijn te zwaar …
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3020
Locatie: st-niklaas

#2 , 18 okt 2022 00:11

eerst eens via aangetekend schrijven de oogarts contacteren en dit voorleggen.

wat bedoelt u juist met "ergens anders", oogarts of laten nakijken bij een winkel zoals pearl?

als inderdaad blijkt dat u onnodige kosten heeft gemaakt op basis van het 'verkeerde' voorschrift van de oogarts, dient deze u te vergoeden.

LennieK
Berichten: 1855
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2022 10:57

eigenlijk ben je dan toch ook bij een slechte brillenzaak geweest. Ik ga persoonlijk nooit naar de oogarts, mijn optometrist meet mijn ogen uit (is daar bijna anderhalf uur mee bezig!) en slijpt mijn brillenglazen naar mijn ogen.

Reclame

Evi (Odos)
Berichten: 347
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#4 , 18 okt 2022 17:55

Hetzelfde meegemaakt, twee keer zelfs. Eenmaal bij mezelf 20 jaar geleden, recent opnieuw met dochter. We hebben een specifieke problematiek, dus moeten zeker via oogarts passeren.
Ze geven hun fout niet toe. De enige mogelijkheid is dan procederen, maar dat kost wellicht meer dan de schadevergoeding die zal toegekend worden.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”