Kan ik een school in gebreke stellen nav aanhoudende pesterijen

WendyD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan ik een school in gebreke stellen nav aanhoudende pesterijen

#1 , 12 feb 2019 06:48

Kan ik een school in gebreke stellen omdat ze niet correct optreden tegen pesten op school (ik heb mails van drie jaar ver, er gebeurt nooit iets deftig om het pestgedrag op te lossen. Mijn 10-jarige sluit zich in de speeltijd op in de wc om met rust gelaten te worden. Hij volgt al drie jaar therapie, wij staan gewoon machteloos en de school gaat daar echt heel laks mee om. Eerder ons paaien dan er echt iets aan doen)

Een brief opstellen met duidelijke concrete voorbeelden is geen probleem maar kan dit/heeft dit enige waarde? En wat doe ik als daar geen gevolg een gegeven wordt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2019 09:32

Zou het niet constructiever zijn om met iemand te gaan praten die "boven" de directie van de school staat om daar het probleem aan te kaarten? Iemand van het onderwijsnet / onderwijskoepel / scholengemeenschap waartoe de school behoort?

De school in gebreke stellen kan je proberen, maar op basis van welke klacht? Ik denk dat zoiets moeilijk hard te maken valt. Dit zou een getouwtrek kunnen worden, waar uw zoon uiteindelijk niet bij gebaat is.

Misschien een niet-juridische suggestie: heb je al eens een hartig woordje met de pesters gaan spreken of met hun ouders? Kinderen gewoon héél erg duidelijk maken dat jij dit niet duldt, en hen in het oog houdt, zou kunnen helpen (toch als het om kinderen van een jaar of 10 gaat, bij +14-jarigen gaat het weinig indruk maken).
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”