Liegen voor schoolwerk

stanhope
Topic Starter

Liegen voor schoolwerk

#1 , 14 aug 2018 21:08

Voor engels (1ste jaar hoger onderwijs) verwacht de prof van ons dat wij een mail sturen naar een bedrijf. In die mail moeten we dat bedrijf vragen of we een van hun producten gratis mogen gebruiken/hebben voor een andere school opdracht die niet bestaat. In essentie vraagt de prof dus van ons om te liegen.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet 100% legaal is. Mijn vraag: is dit legaal en als het niet zo is wat kan ik er best aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 14 aug 2018 22:27

En dat dan nog tijdens het verlof....doodzonde.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

stanhope
Topic Starter

#3 , 14 aug 2018 22:56

herexamens ...

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 14 aug 2018 23:00

Indien het bedrijf deze goederen gratis zou geven, wat gebeurt er dan mee?

eylis
Berichten: 8836

#5 , 15 aug 2018 09:41

Zo'n opdracht mag men enkel fictief maken. Dwz: de mail wel redigeren maar NIET versturen. Daar is overigens geen enkele reden toe. Je bent overigens niet verplicht jouw persoonlijke email te gebruiken voor schoolopdrachten. Als de prof dat alsnog zou eisen, meld je enerzijds dat je de mail in opdracht van de prof wil versturen vanuit een officieel mailadres van de hogeschool. Dat jij persoonlijk geen valsheid in geschrifte wenst te plegen in het perspectief van je carrière waarin je misschien nog met het bedrijf zal werken of communiceren.

Issued
Berichten: 1227

#6 , 15 aug 2018 14:38

Zo'n opdracht mag men enkel fictief maken. Dwz: de mail wel redigeren maar NIET versturen. Daar is overigens geen enkele reden toe. Je bent overigens niet verplicht jouw persoonlijke email te gebruiken voor schoolopdrachten. Als de prof dat alsnog zou eisen, meld je enerzijds dat je de mail in opdracht van de prof wil versturen vanuit een officieel mailadres van de hogeschool. Dat jij persoonlijk geen valsheid in geschrifte wenst te plegen in het perspectief van je carrière waarin je misschien nog met het bedrijf zal werken of communiceren.
Het is eerder oplichting dan vervalsing in geschriften.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 15 aug 2018 15:19

Dat e-mailadres is een alias van de prof.
Zo kan hij de tekst beoordelen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jefke007
Berichten: 1812

#8 , 18 aug 2018 19:08

die prof het vooral niet te lastig maken, want je moet nog door die test raken ook

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 18 aug 2018 21:45

Voor engels (1ste jaar hoger onderwijs) verwacht de prof van ons dat wij een mail sturen naar een bedrijf.
en
Dat e-mailadres is een alias van de prof.
Zo kan hij de tekst beoordelen.
Je eerste post is dus onjuist; u mailt niet naar een bedrijf, maar naar de prof ter beoordeling. Dik in orde dus.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

stanhope
Topic Starter

#10 , 19 aug 2018 11:31

Euh? Ik heb weldegelijk een mail naar een bedrijf gestuurd? Ik heb die 2de quote niet geschreven.
Ik heb een mannier gevonden om de opdracht te volgen zonder iets borderline illegaal te doen.

Terug naar “Onderwijsrecht”