Master in de rechten, haalbaar of niet?

JDV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Master in de rechten, haalbaar of niet?

#1 , 03 aug 2018 17:08

Hey iedereen!

In januari zal ik afstuderen aan de hogeschool met een bachelor bedrijfsmanagament - optie rechtspraktijk.
Ondertussen doe ik vakantiewerk op een advocatenkantoor en ben ik meer en meer geïnteresseerd in een schakelprogramma rechten.
Het lijkt me echter een zeer moeilijke onhaalbare opleiding, daarom mijn vraag.
Ik heb in de middelbare school TSO gevolgd, en rechtspraktijk met het nodige leren vlot doorstaan.
Zou deze opleiding haalbaar zijn, mits de nodige inzet (zonder heel mijn leven ervoor op te geven)?
Ps: hoeveel verdien je tijdens je driejarige stageperiode?

Ik hoop dat jullie me wat meer info kunnen geven!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 03 aug 2018 17:36

Vraag aan de advocaten in dat kantoor dat ze je enkele van de moeilijkere cursussen van de eerste 2 jaren tonen. Dat moet u een idee geven. Waarschijnlijk zal je het eerste jaar de "rest van uw leven" moeten opgeven om te leren abstracte zaken te verteren.
Vermoedelijk heb je dat niet voldoende meegekregen tijdens TSO en rechtspraktijk opleiding.
In uw plaats zou ik het alleszins proberen met alle mogelijke inzet.

Ik heb verschillende collega's gehad die na het TSO universitaire studies hebben gedaan op ruim meer dan voldoende wijze. Soms na behalen van diploma in hoger onderwijs, soms direct na TSO middelbaar. Het hangt af van inzet en intelligentie (in die volgorde!).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mbbs1024
Berichten: 474

#3 , 04 aug 2018 13:10

Interesse, inzet en motivatie zijn zeer belangrijk.
Mij heeft het CLB indertijd naar het beroepsonderwijs geörienteerd.
Ik zag dat niet zitten en heb vervolgens met succes TSO gevolgd en ben als industriëel ingenieur met onderscheiding afgestudeerd.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”