Bezorgd punten universiteit

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Bezorgd punten universiteit

#1 , 06 jul 2018 16:06

Dag allemaal,

Ik studeer dit jaar af van een technische richting aan de universiteit. Ik heb afgelopen jaar mijn volledige master gedaan + nog één vak van de bachelor. Mijn master heb ik goed gehaald met goede punten. Voor mijn bachelor vak heb ik net een niet tolereerbaar cijfer gekregen (7/20). Wat ik zeer vreemd vond aangezien ik het gevoel had dat ik wel een voldoende moest halen. Ik ben dit examen vervolgens gaan inkijken. Ik had de situatie al uitgelegd dat ik voor mijn volledige opleiding geslaagd ben, behalve voor dat vak.

We hebben dat examen overlopen maar, net als de vorige keer dat ik eens een examen ging inkijken had ik het gevoel dat het snel moest gaan. Ik had het gevoel dat hij op sommige deelvragen zeer zwaar doorrekende in de negatieve zin terwijl de deelvraag wel deels correct was maar door het ontbreken van bepaalde woorden of uitleg, de vraag fout was. Of door het fout zijn van één van de deelvragen, er nog weinig punten gegeven werd voor de rest terwijl dit wel deels correct was.

Natuurlijk is dit alles voor discussie vatbaar, waardoor ik hier niet verder op ingegaan ben omdat ik bij deze professor mijn herexamen nog moet doen. Toch vind ik het erg jammer dat er niet gekeken wordt naar het totaal plaatje. De prof liet blijken dat hij mij mij niet net dat extra kon geven op één van de deelvragen gezien mijn situatie.