school

Gebruiker44
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

school

#1 , 13 apr 2018 13:18

goedendag,

Ik heb een aantal weken erge problemen gehad met een leerkracht.
Hij gaf mij twee nullen terwijl ik deze taken wel gewoon had gemaakt en iedereen in de klas krijgt wel normale punten.
Ik heb dit al met directie en leerlingbegeleiding overlegd, maar er gebeurt niets aan kan ik hier zelf iets aandoen? of is dit volledig de school hun zaak.
Laatst gewijzigd door webmaster op 13 apr 2018 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 13 apr 2018 14:42

Er zal wel een specifieke reden zijn waarom u wel en de rest van de klas geen nul hebt gekregen, alleen weten we die nog niet. Dit is geen juridische materie; uw leerkracht beslist in alle zelfstandigheid over de punten die hij geeft, volgens criteria die hij zelf mag bepalen. Pech voor u.
Laatst gewijzigd door webmaster op 13 apr 2018 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig kwetsende openingszin

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 13 apr 2018 14:45

Als je op een taak voor wiskunde de vervoeging van "to be" begint te schrijven, krijg je ook een 0 hoewel je de taak gemaakt hebt. Iets meer context zou dus welkom zijn.

Reclame

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#4 , 13 apr 2018 15:30

Beste vraagsteller, het is sterk aan te bevelen uw echte naam NIET te vermelden in uw bericht.
Ik heb intussen ook uw gebruikersnaam geanonimiseerd.

Lieve antwoordgevers, houd er rekening mee dat we wellicht met een minderjarige vraagsteller te maken hebben... wees wat mild m.b.t. eventuele taalfouten ;-)

WP002
Berichten: 1479

#5 , 13 apr 2018 15:46

Was bedoeld als kwinkslag, maar zeker niet om te kwetsen. Sorry.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 apr 2018 16:26

We zullen inderdaad de reden moeten kennen. Zoals hierboven gesuggereerd: als je een taak wel maakt, maar alles is foutief, dan is een 0 een normale score. Of als blijkt dat je een taak afgeschreven hebt van iemand, kan een 0 ook een correcte score zijn bij wijze van sanctie voor het bedrog.

Wat zei de directie en de leerlingenbegeleiding nu uw overleg? Het feit dat ze niets doen, wijst er mogelijk op dat zij de leerkracht steunen in zijn beslissing om u een 0 te geven...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Onderwijsrecht”