Bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben normaal geen voorstander om midden in een schooljaar van school te veranderen.het is krokusvakantie, denkt u dat een overstap nu nog de moeite zal zijn? Het schooljaar is bijna ten einde en alle lessen inhalen zal zeer moeilijk worden denk ik. Ik denk trouwens niet dat dat überhaupt nog zal lukken.
Had hij de beslissing voor kerstmis gemaakt zou dat nog acceptabel zijn al had hij dan ook dan al veel lessen gemist.
Klopt wat je zegt maar hij kan dan toch al een deel van de leerstof proberen in te halen. Hij kan heel goed leren, haalt voor vakken als wiskunde en wetenschappen meer dan 90 procent zonder er veel voor te moeten doen. Voor bepaalde vakken is hij een uitblinker. Natuurlijk zal het een hele kluif worden om alles in te halen, maar als hij pas in september de overstap maakt, is er nog meer leerstof die hij gemist heeft.4 maanden waarvan 2 weken paasvakantie en 3 weken examens/deliberatie.
hebt u al met het CLB gesproken?
Volgens wat ik las op de site van de Vlaamse overheid, kan de toelatingsklassenraad toestaan dat een leerling na 15 januari van studierichting verandert. Ik weet niet of we daar een kans op maken, ik hoop het van harte. Ik hoop dat onze motivaties voldoende zijn om het te proberen.Een argumentatie die best valabel is, maar in het secundair onderwijs staat men het niet toe. Dat staat formeel beschreven in de richtlijnen van het Ministerie. (cfr. Edulex)
Dat zou heel erg jammer zijn. Wat zijn dan zeer specifieke gevallen?Die uitzonderingstoelatingen worden in zeer specifieke gevallen toegestaan. Uw situatie ressorteert daar meer dan waarschijnlijk niet onder, gezien de hoofdreden voor deze beslissing: studieheroriëntatie gewoon genomen had kunnen worden bij het schoolrapport van Kerst.