0 op examenvraag

WP002
Berichten: 1479

Re: 0 op examenvraag

#31 , 07 feb 2018 08:32

Gisteren kreeg ik te horen van een docente (in de hogeschool waarover het hier gaat) dat men in de concurrerende hogeschool (die in vogelvlucht enkele km van elkaar verwijderd zijn) voor DEZELFDE studierichting een totaal ander evaluatiesysteem gebruikt. En wat nog straffer is: zij zou haar eigen dochter naar de concurrentie sturen omdat ze niet akkoord gaat met 'de manier van doen' in haar eigen hogeschool... Dat zegt voor mij genoeg.
Het zegt ook wel veel dat bepaalde hogescholen die zo een cultuur kweken van een minderwaardige opleiding, op de duur de reputatie met zich meesleuren dat hun diploma's 'minder waard' zijn dan die van de school die wél strengere normen hanteert.

Geloof me vrij, heel het systeem van kwoteren / examineren wordt voortdurend onder de loep genomen en bijgestuurd waar nodig. Als de examencommissie - en dat is dus meer dan één persoon - oordeelt dat op een welbepaald criterium geen fouten mogen worden toegestaan, dan is dat zo. Een collega van mij laat bij de practica chemie de studenten nog niet eens in het lokaal binnen als ze niet aan de veiligheidsvoorschriften (handschoenen, bril, haar samenbinden etc.) voldoen. Ik vind dat redelijk. U blijkbaar niet.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Onderwijsrecht”