Tolerantie

Jones2020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tolerantie

#1 , 20 sep 2017 18:27

Hallo iedereen


Heb een vraag. Kortom ik wil graag twee vakken tolereren omdat er op ects fiche staat dat ik het kan doen. Maar blijkbaar is het in conflict met reglement want die vakken zijn een uitzondering. Administratief fout volgens hun, maar ects fiches zijn heel academiejaar onveranderd gebleven en zelfs fiches voor komend jaar zijn nog niet aangepast.

Nu vraag ik wat mijn recht hier is? Ects fiches zijn toch een contract tussen leerling en school ?

Kleine bijvraagje.. heb via ibamaflex toch getolereerd ondanks dat het niet mocht en er is toch tolerantiepunten afgetrokken in ruil voor gewonnen studiepunten. Kunnen zij toch tolerantiepunten terugvorderen en als gevolgd mijn studiepunten afpakken?

Dank jullie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2017 15:30

Hallo iedereen


Heb een vraag. Kortom...
Kortom? Heb je per ongeluk een stuk tekst weggeknipt of zo? Het woord "kortom" komt normaal gezien NA een uitleg, om wat voor het woord "kortom" staat, nog eens kort samen te vatten. Nu lijkt het dus alsof we een deel van de informatie niet hebben?

Verder: wat staat er in het studie / examen / ects reglment? Het is wat daarin staat wat geldig is. Dat hun fiches / online systeem eventueel een foutje bevat waardoor je puur technisch zaken KAN ingeven die niet stroken met het reglement, speelt op zich weinig rol. Je hoort het reglement gelezen te hebben en te kennen, en fiches en andere zaken in te vullen in lijn met dit reglement. DAT is uw contract met de school.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”