2de kans onderwijs

Jill Maes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

2de kans onderwijs

#1 , 06 jul 2017 13:03

Goedendag,
Ik ben 18jaar en heb nog geen diploma. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is een diploma te behalen in rechten in het 2de kans onderwijs of avondschool. Ik zou heel graag hogeschool of unief volgen. Maar daar voor moet ik eerst een diploma behalen. Maar ik vind online niet echt wat ik zoek. Daarom hoopte ik dat u mij misschien zou kunnen helpen.
Alvast bedankt

groetjes Jill Maes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 06 jul 2017 13:09

Ik denk dat u het beste eerst een diploma secundair onderwijs behaald, en daarna toch kiest voor een "traditionele" universitaire opleiding.

Om dit diploma te behalen, heb je verschillende opties.
U kunt kiezen voor tweedekansonderwijs, u kunt ook kiezen om voor een examencommissie te verschijnen en daar de universele examens af te leggen.
Bij dit laatste kunt u studeren op uw eigen tempo (in functie van uw werk bijvoorbeeld).

Als je dit niet wenst, en toch rechtstreeks universitaire studies wilt volgen, moet je voldoen aan bepaalde voorwaarde en toelating krijgen.
Bij de KUL is 1 van de voorwaarden bijvoorbeeld minstens 21 jaar zijn.
Gezien het feit dat je nu 18 jaar bent, zal quasi elke school oordelen dat je nu nog steeds je secundair diploma kunt verwerven.
Info hierover: https://www.kuleuven.be/onderwijs/stude ... g_bachelor

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 06 jul 2017 15:10

Beste is om te trachten diploma secundair onderwijs door zelfstudie voor centrale examencommissie te behalen.
Als dat al niet lukt schat ik de slaagkansen op universitair niveau zeer klein in.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”