Diploma bachelor kwijt

Onbekend1991
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Diploma bachelor kwijt

#1 , 09 feb 2017 13:51

Mijn partner haar diploma's en materiaal zijn allemaal weggegooid door haar ouders met een verhuis.
Nu heeft zij dringend haar diploma nodig voor haar werk.
Haar werk wilt haar na een jaar ontslagen als zij haar diploma niet kan voorleggen .
Wij zijn naar haar oude school gegaan, dit was vroeger khk en is gefusioneerd wat maakt dat dit nu Thomas more is.
Op haar school vinden ze wel haar inschrijving terug maar geen diploma of bewijs dat ze geslaagd is niet.
Het ministerie van onderwijs zegt dat zij hier niets meer te maken heeft en dat de school dit zelf moet bijhouden en registeren.
Nu online is er ook niets geregistreerd.
De school zegt dat zij niets kunnen doen, zij hebben ook geen rapporten met geslaagd op.
Kan iemand aub ons helpen?
Dit is gewoon met mensen hun toekomst spelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 09 feb 2017 13:57

Ongelofelijk, wie smijt er nu diploma's weg?

Als er niets is, dan is er niets. Tegenwoordig is dat allemaal gedigitaliseerd, maar als het al een ouder diploma is, valt hier moeilijk iets tegen te beginnen als je zelf niets in handen hebt..

Onbekend1991
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2017 14:07

Ouders dus maarja evengoed had er een brand geweest en had het ook weggeweest dus..
Het is van 2009 , de school zegt dat toen alles op papier was en dat dat het jaar was dat ze gingen fusioneren en alles moesten digitaliseren.. volgens hen word er ook nooit iets kwijt gespeeld.
Er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?
Wanhoop nabij!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 feb 2017 16:00

Er moeten in die school toch nog andere 'bewijzen' zijn dat ze heeft deelgenomen aan examens vb - lijsten geslaagden.....
Of getuigenverklaringen kunnen weet ik zo niet.
Is er daarna nog verder gestudeerd waar men een copie van diploma moest binnenbrengen ??
Dat er totaal geen documentatie meer heeft lijkt me heel raar.
Enkele jaren geleden werd iemand in mijn familie verwittigd dat het diploma nog steeds niet was opgehaald (indertijd Ufsia - nu UA). Diploma dateerde van 1974.

onderwijsadvocaat
Berichten: 3

#5 , 15 feb 2017 17:31

Onderwijsinstelling zijn verplicht om lange tijd alle informatie bij te houden. Ik heb al een aantal mensen geholpen met het terug krijgen van hun verloren diploma. Het is gewoon kwestie van lang genoeg en bij de juiste mensen aandringen.

Onbekend1991
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 feb 2017 14:00

Onderwijsinstelling zijn verplicht om lange tijd alle informatie bij te houden. Ik heb al een aantal mensen geholpen met het terug krijgen van hun verloren diploma. Het is gewoon kwestie van lang genoeg en bij de juiste mensen aandringen.
Beste
Wat kan u ons dan aanraden om nog te doen?
Erg bedankt!

giserke
Berichten: 2434

#7 , 17 feb 2017 14:37

Kun je geen afschrift vragen bij de gemeente?
Normaal als je een copy van je diploma moet afgeven vb om examens te doen bij de overheid, dan moet de gemeente dat copy voor echt laten verklaren.
Ze kunnen dit moeilijk doen als ze zelf niet over de nodige info beschikken..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 feb 2017 14:51

Normaal doe je u diploma mee naar de gemeente, de gemeente heeft niet van iedereen de diploma's
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 feb 2017 16:19

Normaal als je een copy van je diploma moet afgeven vb om examens te doen bij de overheid, dan moet de gemeente dat copy voor echt laten verklaren.
Zij leveren een "voor echt verklaarde kopie" af van gelijk welk document dat je daar binnenbrengt. Maar je moet wel zelf het document meebrengen, en samen met de kopie terug mee naar huis nemen. Zij houden zelf echt geen kopies bij, hoor...

Mogelijk dat Selor wel een kopie van uw diplima bijhoudt als je ooit aan selecties voor de overheid deelneemt, maar da's een andere zaak. Geen idee of de partner van de topic starter dit ooit gedaan heeft?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Onderwijsrecht”