2 keer dezelfde master

masteridrechten
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

2 keer dezelfde master

#1 , 06 jan 2017 14:51

Hoi,

Ik ben master in de rechten en studeer nu nog een jaar notariaat. Normaal gezien zou ik dit jaar afstuderen in notariaat maar dat is, door een ongeval, nog niet zeker. Alleszins neem ik in januari niet deel aan al mijn examens (heb oa een schedelbreuk en hersenschudding waardoor ik geen volle dagen kan studeren).

Onder andere daarom heb het plan opgevat om volgend jaar nog een jaar in Italië te gaan studeren. LLM's zijn te duur waardoor ik aan erasmus dacht. Helaas is dit binnen notariaat niet mogelijk (ik kan wel mijn driejarige stage in het buitenland aanvangen, maar dit draagt mijn voorkeur niet).

Ik had gedacht om mij opnieuw in te schrijven als master in de rechten met andere vakken. Zelfde diploma, andere inhoud. Zodoende is het geen probleem om op erasmus te gaan.

Is dit mogelijk? Op de unief wisten ze dit niet.

Studiepunten kunnen geen probleem vormen (heb nooit een vak moeten heropnemen) en voor een beurs kom ik niet in aanmerking. Ik zou wel willen studeren aan het normale, gesubsidieerde, tarief van 890 euro/jaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 06 jan 2017 15:28

even een reflexie in de marge: u bent master in de rechten en heeft een juridische vraag? Het Juridisch forum is een eerstelijnshulp om de medemens wegwijs te maken. U heeft vast toch confraters met wie u over deze vakmaterie kan beraadslagen?

masteridrechten
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2017 16:47

even een reflexie in de marge: u bent master in de rechten en heeft een juridische vraag? Het Juridisch forum is een eerstelijnshulp om de medemens wegwijs te maken. U heeft vast toch confraters met wie u over deze vakmaterie kan beraadslagen?
Deze konden ook geen uitsluitsel geven. Het betreft hier dan ook een zeer specifieke vraag: de studiebegeleidster van de unief (die constant te maken krijgt met vragen over studievoortgang) had geen weet van precedenten en wist zelf ook niet of dit kon.

Voor alle duidelijkheid: ik zei dat ik master id rechten was omdat dat hier relevant was, niet omdat ik wou aangeven dat ik over juridische kennis beschik.

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 06 jan 2017 18:06

ik denk dat de studiebegeleidster de best geplaatste persoon is om samen met u de aangewezen personen/diensten te vinden om hier uitsluitsel over te geven. Uw laatste zin intrigeert me enigszins: u beschikt met uw master in rechten toch wel over méér juridische kennis dan Jan modaal, neem ik aan?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jan 2017 18:17

even een reflexie in de marge: u bent master in de rechten en heeft een juridische vraag? Het Juridisch forum is een eerstelijnshulp om de medemens wegwijs te maken. U heeft vast toch confraters met wie u over deze vakmaterie kan beraadslagen?
Een juridisch forum voor juristen misschien?
Beetje gevaarlijk - stel dat je daar als advocaat een vraag stelt en je confrater-tegenpartij kan dit lezen?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

masteridrechten
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jan 2017 16:21

Uw laatste zin intrigeert me enigszins: u beschikt met uw master in rechten toch wel over méér juridische kennis dan Jan modaal, neem ik aan?
Dat spreekt voor zich, maar niet/nauwelijks in deze specifieke materie. Er zijn mij natuurlijk ook bepaalde technieken aangeleerd om deze kennis op te zoeken, maar dit leidde niet tot een concreet antwoord. Vandaar mijn vraag.

Terug naar “Onderwijsrecht”