Bekomen ducplicaat diploma secundaire onderwijs & 7de jaar BSO

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

Bekomen ducplicaat diploma secundaire onderwijs & 7de jaar BSO

#1 , 31 dec 2016 01:48

Mijn vrouw studeerde in 1998 (?) af aan een beroepsschool in de richting kantoor.

Voor de opstart van een eigen zaak (bvba) heeft ze nu, bijna 20 jaar later, haar diploma nodig voor haar "basiskennis bedrijfsbeheer" aan te tonen, alleen vinden we haar diploma nergens.

Op zich niet zo verwonderlijk, de laatste keer dat ze haar diploma's nodig had woonde ze nog bij haar ouders thuis. Sindsdien is ze een paar keer halsoverkop moeten verhuizen en kan ze niet meer met zekerheid zeggen waar haar diploma zich al dan niet bevindt.

Mogelijks nog bij haar ouders, maar met dat ze geen contact meer heeft met haar ouders...

Nu heb ik een poging gedaan om contact te nemen met haar oude school, en nu stelt zich uit dat deze mogelijks niet meer bestaat. Er bestaat nog wel een website van, maar bijv. het telnr. is niet meer geldig.

Als de school effectief heeft opgehouden met te bestaan, hoe bekom ik dan het beste een kopie van de gevraagde diploma's?

Ik heb al wat opzoekingen op het net gedaan, het komt me nogal rommelig en onduidelijk over.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 01 jan 2017 17:51

Elke school heeft een inrichtende macht. De archieven zijn waarschijnlijk daar bewaard. Het departement onderwijs van de Vlaamse gemeenschap heeft normaliter ook bewijzen dienaangaande.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 01 jan 2017 20:39

Soortgelijke vraag is ook vandaag gesteld ...daar ook eens lezen.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”