Werken en daarna studeren

Sofie1997
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werken en daarna studeren

#1 , 21 dec 2016 12:05

Hallo

Ik ben 19 jaar, ik heb vorig jaar 1 jaar hogeschool gedaan en ook dit jaar ben ik gestart op de hogeschool maar in een nieuwe richting.
Toch zou ik graag de opleiding stoppen want het echt verder studeren is niets voor mij.
Ik zou in de plaats een 7e se-n-se willen volgen maar hier kan ik pas starten in september.
Intussen zou ik graag gaan werken. Maar ik weet niet of dit wel mag en kan.
Kan iemand mij meer informatie geven aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 21 dec 2016 20:53

Dat kan zeker. Voor se-n-se geldt geen leerkrediet. Zelfs als je er geen over zou hebben, kan je dit nog doen.
Gezien je leeftijd kan je opnieuw kinderbijslag aanvragen als je stopt met werken en weer gaat studeren.
De studiebeurzen voor se-n-se (als je daarvoor in aanmerking komt) zijn hoger dan voor het gewone secundair.

Sofie1997
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2016 09:45

Dat kan zeker. Voor se-n-se geldt geen leerkrediet. Zelfs als je er geen over zou hebben, kan je dit nog doen.
Gezien je leeftijd kan je opnieuw kinderbijslag aanvragen als je stopt met werken en weer gaat studeren.
De studiebeurzen voor se-n-se (als je daarvoor in aanmerking komt) zijn hoger dan voor het gewone secundair.
Dankuwel voor de goede informatie

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”