Onder invaliditeit en thuis studeren

selinam
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Onder invaliditeit en thuis studeren

#1 , 14 sep 2016 20:31

Geachte
Heb een vraagje.
Ik sta onder invaliditeit wegens operatie van gezwel in de baarmoeder rugletsels en gezwel in mijn hoofd de adviserende geneesheer heeft mij zelfs verlengd tot minstens eind mei volgend jaar voor evaluatie en dan terug verlenging.
Mijn job is thuishulp.
En zou graag iets van thuis studie willen doen zodat ik een diploma heb en als er beslist wordt van dat ik niet naar mijn huidige job terug mag gaan dan heb ik tenminste een diploma en kan ik een job doen dat mogelijk aangepast is aan mijn gezondheid.

Mijn vraag is mag ik dit doen terwijl ik onder invaliditeit sta bij de ziekenkas
Het is vanuit thuis studeren en is toekomst gericht.
Maar behou ik dan mijn invaliditeitsuitkering?


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
selinam
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2016 02:50

Up

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 sep 2016 07:59

Een thuisstudie kan niemand je verbieden. Je hoeft ook geen toelating te vragen aan de adviserend geneesheer. Een herscholing (met opleiding die stage inhoudt) is echter wél aan een voorafgaandelijke toelating onderworpen.

Hou er echter rekening mee dat de waarde (voor bedrijven) van de meeste opleidingen die via thuisonderwijs gegeven worden, zo goed als nul is. Ook deze die schermen met zaken a la "erkend door de vlaamse overheid". Opleidingen die rechtstreeks naar een bachelor of masteropleiding leiden kunnen soms ook via thuisonderwijs gevolgd worden, deze zijn wél waardevol.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 sep 2016 09:51

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Onderwijsrecht”