Kleuterscholen weigeren inschrijving

LOML
Topic Starter
Berichten: 28

Kleuterscholen weigeren inschrijving

#1 , 16 feb 2016 17:14

Beste lezers

Ik heb jullie advies nodig. Mijn neefje (5j) heeft een lichte vorm van autisme. De artsen zeggen dat hij zonder problemen naar een gewone school kan gaan, toch kreeg ik net te horen dat de school waar hij op dit moment ingeschreven is, hem niet meer ontvangt omdat hij zich niet lang kan concentreren en de les verstoort. Andere scholen weigeren hem onmiddellijk bij het horen van autisme. Zelfs speciale scholen. Dus het kind kan gewoon op geen enkele school terecht. Kan dit zomaar? Kan er eventueel iets gedaan worden?
Indien het van enig belang is, het betreft de scholen in Brussel (regio Jette).

Dank jullie wel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2016 09:58

CLB al gecontacteerd? Zij kunnen u waarschijnlijk betere raad geven over waar uw neefje best terecht kan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 feb 2016 10:05

Vraag een bevestiging van weigering of uitsluiting aan de betrokken school. Als je dit hebt, laat ons dan eens de reden zien die ze officieel willen geven.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”