Discriminatie door leerkracht

.Wowo.
Topic Starter

Discriminatie door leerkracht

#1 , 21 feb 2006 21:45

Geachte,

Een vriendin van mij wordt reeds geruime tijd seksistisch gediscrimineerd door haar leerkracht (middelbaar). Dit gebeurd door lage opmerkingen en lage waarderingen van haar werk bij taken en overhoringen. Dit bleek onlangs nog eens door een extreem laag gewaardeerd cijfer voor haar eindwerkje (dit is zeker want afgeschreven -en licht aangepaste- werkjes zijn veel hoger gewaardeerd).

De schooldirectie is blijkbaar incompetent om dit probleem op te lossen. Wat is de beste stap om te zetten; de onderwijsinspectie op de hoogte stellen of direct klacht neerleggen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#2 , 22 feb 2006 09:27

Ik denk dat de beste stap is om hierover eens met de leerkracht in kwestie te praten.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Bjorn Ketels
Berichten: 148
Locatie: Pittem

#3 , 22 feb 2006 14:33

Ik denk dat de beste stap is om hierover eens met de leerkracht in kwestie te praten.
Inderdaad. Veel problemen kunnen opgelost worden door een simpel gesprek, eventueel in aanwezigheid van ouders of een andere vertrouwenspersoon. Indien ook dat niet lukt, probeer je best binnen de school zelf hogerop te gaan. In het uiterste geval kun je klacht neerleggen wegens discriminatie op grond van geslacht (maar dat is vaak moeilijk te bewijzen...).

Bjorn.
[b]"[i]Cedant arma togae, concedat laurea linguae[/i]", Marcus Tullius CICERO, De Officiis 1, 22, 77.

"[i]Inter utrumque tene[/i]", Publius Ovidius NASO, Metamorphoses 2, 140.[/b]

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”