Publieke vernedering? Hoe kan je klacht indienen?

Vigdis
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Re: Publieke vernedering? Hoe kan je klacht indienen?

#16 , 08 sep 2016 10:10

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt in mijn laatste jaar middelbaar... Ik woonde intussen niet meer thuis door familiale problemen, en was door een depressie op korte tijd veel bijgekomen (denk 20kg op een half jaar tijd). Ik ben nu +10j later nog steeds niet 100% OK.

Zit ik in de les Nederlands, steek mijn hand omhoog om een vraag te stellen, leerkracht kijkt naar mij en roept plots door de klas "amai gij zijt verdikt, het wordt misschien tijd om wat rondjes rond het speelplein te beginnen lopen!". Ik ben compleet in shock en weet niet wat zeggen, iedereen zijn mond valt open van verbazing... na een stilte van een paar seconden zegt een medeleerling half grappend "amai gij durft dat tegen een vrouw zeggen" - leerkracht heeft plots door wat hij heeft gezegd en er komt een halfslachtige "euh, sorry" uit.

Helaas was het kwaad al geschied, woorden doen pijn - zeker als je zelf al met psychische problemen kampt. Maar ik zag het nut niet van dit te gaan melden en ik had ook geen ouders die voor mij een zaak konden gaan maken bij de school :wink: Maar hij ging datzelfde jaar toch al met pensioen... Ik heb wel geweigerd om mee bij te leggen voor zijn afscheidskado :lol:

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Onderwijsrecht”