GIP geweigerd door het staatsonderwijs. "GOKBEDRIJF"

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: GIP geweigerd door het staatsonderwijs. "GOKBEDRIJF"

#61 , 20 apr 2015 07:59

Als de OP op 10 weken van het einde nog niet weet welke vergunningen hij nodig heeft, kan hij evengoed een ander GIP beginnen.

Los daarvan de topic gesloten omdat (in volgorde van belangrijkheid):
- bedreigingen tegenover personen
- de OP met grote kans van waarschijnlijkheid, indien hij zijn GIP zou volmaken in de richting van een kansspelbedrijf, niet zal slagen omwille van het feit dat hij zich expliciet richt op gokverslaafden. Dit toont duidelijk aan dat hij de eindtermen nog niet bereikt heeft (empathie, respect, verantwoordelijkheid): http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . Er is dus een objectief criterium om hem niet te doen slagen op dat item.
- "Ik kan geen 4de keer mijn jaar opnieuw doen het is al te erg voor mij en het heeft niks te maken met verkeerde richting want op mijn hoofdvak die ik 11 uren per week heb heb ik een jaartotaal van +85%, ik ga later verder studeren voor deze vak." In ELKE richting op hogeschool/universitair niveau heb je ook vakken die op zich rechtstreeks niks te maken hebben met het hoofdvak. Ook daar zal je voor elk vak moeten slagen.
- OP is bezig over "mijn onrealistische gokbedrijf", maar geeft later aan wel een concreet bedrijf op te willen starten. Ofwel is het onrealistisch en dus ook niet het doel van de GIP (een realistisch bedrijf virtueel opstarten), ofwel is het realistisch gezien zijn uiteindelijk doel en dan strookt het niet met de waarden die in de eindtermen staan, waardoor de garantie er is dat hij niet zal slagen.
- de OP nu al 3 jaar heeft moeten blijven zitten, een 4e jaar stimuleren is niet echt nodig
- er kan verder niet veel nuttigs verteld worden.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Onderwijsrecht”