GIP geweigerd door het staatsonderwijs. "GOKBEDRIJF"

Gokken
Topic Starter
Berichten: 24

Re: GIP geweigerd door het staatsonderwijs. "GOKBEDRIJF"

#31 , 19 apr 2015 01:47

Gebrek aan maturiteit?
Ik zou jou weel eens willen zien hoe je zou reageren als je in mijn plaats was. :lol:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#32 , 19 apr 2015 09:11

[
2. Ik kan geen 4de keer mijn jaar opnieuw doen
Proficiat; dat zegt al veel over uw ingesteldheid, en geestelijke vermogens.

Turaki
Berichten: 6870

#33 , 19 apr 2015 10:07

1. Hoe hebben bedrijven zoals Unibet, Betfirst, Napoleongames een omzet van miljoenen euro's? dat moet je mij eens duidelijk uitleggen, iedereen weet dat ze dankzij de gokverslaafden miljoenen euro's verdienen maar ze ontkennen het allemaal en u bent minder intelligent zoals al die andere mensen die denken dat ze geen winst maken door gokverslaafden en dat ze geen gokverslaafden willen, ondertussen zijn ze zeer blij dat ze gokverslaafden als klanten hebben!
Deze bedrijven houden zich aan de wetgeving, en profileren zich niet als bedrijven die zich richten op gokverslaafden. Wees maar zeker dat ze hun vergunning kwijtraken zodra ze zelfs maar de indruk wekken dat dit hun voornaamste doelpubliek is.
2. Ik kan geen 4de keer mijn jaar opnieuw doen het is al te erg voor mij en het heeft niks te maken met verkeerde richting want op mijn hoofdvak die ik 11 uren per week heb heb ik een jaartotaal van +85%, ik ga later verder studeren voor deze vak.
Een GIP is een zeer belangrijk onderdeel van uw laatste jaar, dus u kan maar beter zorgen dat dit ook in orde is. Dat uw hoofdvak u goed ligt geeft u geen vrijgeleide om een GIP te maken die u geen kans op slagen geeft.
3. Ik ben eigenlijk niet de maffia hier maar bedrijven die ontkennen dat ze geld willen verdienen van gokverslaafden zijn de maffia's!!!!!!!!
Ik heb nooit gezegd dat u de maffia bent. Ik meen wel dat uw idee moreel verwerpelijk is, maar dat is mijn mening.
Ik zal mijn GIP gewoon voortzetten en als er iets gezegd wordt zal ik hun bedreigen zo simpel, ik kan daar niet tegen sinds begin september zo hard werken en dat op je gemak komen zeggen "een nieuwe gip" ********* probeer het vanuit mijn afstand te bekijken...
Lijkt mij een goede manier om toch bij "de maffia" te eindigen. Bedreigen van leerkrachten is een reden om als leerling onmiddellijk permanent geschorst te worden (en dit jaar dan ook geen diploma te halen, laat staan volgend jaar te beginnen aan hogere studies), en als volwassene om dit te mogen komen uitleggen op de rechtbank (met gevangenisstraf, geldboete, en schadevergoeding als gevolg). Laat ik zeggen dat ik deze manier van aanpak niet zou aanraden, daar deze u voor geen meter zal helpen. Eens een rustig gesprek met uw promotor zou misschien een beter idee zijn, maar dit is wederom maar mijn mening.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#34 , 19 apr 2015 13:51

Laatste maal dat ik iemand een leerkracht heb wegen bedreigen is niet zo goed afgelopen voor de leerling .
+18 dus voorleiding magistraat ==> doorverwijzing naar onderzoeksrechter.
En einde van schooljaar gezien per onmiddellijk verwijderd uit school.
Verliep heel vlot hoor binnen de '10 minuten was politie aanwezig met een OGP en een OBP.
Arrestatie door OGP en de OBP die al contact opnam met de 'protocol' parket magistraat.

eylis
Berichten: 8841

#35 , 19 apr 2015 14:28

ik dacht ook al zoiets..Poster gebruikt deze term "leerkracht bedreigen" verschillende malen, wat me doet vermoeden dat hij dit een normale vorm van communicatie vindt in conflictsituaties. Poster maakt ook een aannamefout:hij gaat er van uit dat élke leerling aan het ASO een GIP moet maken om af te studeren. Dat is niet zo. Dat geldt enkel voor leerlingen TSO en BSO. Volgende foue aanname: Poster probeert zijn GIP "Gokbedrijf" dan maar te realiseren vanuit het sptanpunt/positie van de Gokverslaafde. Nu strikt genomen start je ook een bedrijf op voor dat doelpubliek, maar dat is deontologisch niet verantwoord: daarom aanvaardt de inrichtende macht/ministerie van onderwijs dit afstudeerproject niet. Je start ook geen nieuw concept café op vanuit de noden van de drankverslaafden. Maar goed: stel nu nog dat poster dit project wil opstarten vanuit de positie en noden van de gokverslaafde. Dan maakt hij al een kardinale fout. Poster heeft vanuit zijn opeding (HANDEL...) totaal géén vorming mbt de psychologische en maatschappelijke noden, behoeftes, problemen en pijnpunten van de gokverslaafde. Dus wat zou hij voor efficiente oplossingen kunnen bieden om een gokverslaafde veilig en maatschappelijk geaccepteerd te laten gokken... Ten tweede: dit is een GIP mbt het opstarten van een bedrijf. Geen GIP voor leerlingen (sociale) verzorging, opvoedkunde etc... Dit is een GIP bedrijfskunde. In dit project moet je tonen dat je weet hoe je een onderneming (weliswaar virtueel) moet opstarten. Welke stappen je administratief en fiscaal moet ondernemen. Welke toelatingen en verzekeringen je moet afsluiten. Bovendien moet poster zich ook buigen over de marketingkant van de zaak en bekijken welke klanten hij kan aantrekken. Gokverslaafden zijn geen klanten (zoals in eerder posts hierboven al gemeld) dat zijn mensen met een ziekte. En daar start je geen bedrijf voor. Ik voorspel poster met 3 jaar achterstand in zijn laatste jaar TSO handel en zijn specifieke overtuigingen en maturiteit (zie zijn argumenteringen en reacties in de posts) nog veel obstakels in zijn onderwijsparcours. Een bachelor bedrijfskunde of economie zal nog een harde noot om kraken worden. Al was het maar dat je in de eerste twee jaren een 2tal papers moet schrijven (van zo'n 20 pagina's) en dat moet in een rationele transparante taal. In correct grammaticaal Nederlands. Dat wordt een harde dobber, vrees ik.

Franciscus
Berichten: 38601

#36 , 19 apr 2015 14:45

Ik heb ooit eens in een van mijn opleidingen een zware discussie gehad tijdens het mondeling examen over de punten - prof ging niet akkoord over mijn antwoord.
Ik heb dan kunnen aangeven dat zijn vraag ook kon beantwoord met wat ik geschreven had en gestaafd met de nodige achtergrond en zelfs rechtspraak.
Dus werd mijn 17 gewijzigd in een 18. Toen zag hij plots dat ik een taalfout had gemaakt in een andere vraag ... en trok daar onmiddellijk terug een punt voor af.
Waarop we beiden in een lach schoten... 8_)

Gokken
Topic Starter
Berichten: 24

#37 , 19 apr 2015 14:48

[
2. Ik kan geen 4de keer mijn jaar opnieuw doen
Proficiat; dat zegt al veel over uw ingesteldheid, en geestelijke vermogens.
Ik vind het jammer dat je zomaar zit te blaffen terwijl je van niks weet hoe het is gebeurd, dat zal je ook nooit begrijpen met die hersens van jou, je hoeft het ook niet te begrijpen, maar wie het laatste lacht, lacht het best 8_)

Gokken
Topic Starter
Berichten: 24

#38 , 19 apr 2015 14:52

Laatste maal dat ik iemand een leerkracht heb wegen bedreigen is niet zo goed afgelopen voor de leerling .
+18 dus voorleiding magistraat ==> doorverwijzing naar onderzoeksrechter.
En einde van schooljaar gezien per onmiddellijk verwijderd uit school.
Verliep heel vlot hoor binnen de '10 minuten was politie aanwezig met een OGP en een OBP.
Arrestatie door OGP en de OBP die al contact opnam met de 'protocol' parket magistraat.
Zover gaan we ook niet. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
We blijven aan de grens

Gokken
Topic Starter
Berichten: 24

#39 , 19 apr 2015 15:01

1. Ik voorspel poster met 3 jaar achterstand in zijn laatste jaar TSO handel en zijn specifieke overtuigingen en maturiteit (zie zijn argumenteringen en reacties in de posts) nog veel obstakels in zijn onderwijsparcours.
2. Een bachelor bedrijfskunde of economie zal nog een harde noot om kraken worden. Al was het maar dat je in de eerste twee jaren een 2tal papers moet schrijven (van zo'n 20 pagina's) en dat moet in een rationele transparante taal. In correct grammaticaal Nederlands. Dat wordt een harde dobber, vrees ik.
1. Alweer iemand die zomaar zit te blaffen zonder dat die iets weet wanneer ik ben blijven zitten, in welke jaren, waarom ik ben blijven zitten. Jij zult dat ook nooit begrijpen vrees ik.

2. Het zal geen zware taak worden voor mij om een bachelor diploma van bedrijfskunde te krijgen, daar mag je zeker van zijn.

WP002
Berichten: 1479

#40 , 19 apr 2015 15:25

en als die vrouw wat zei dat ik wel een gokbedrijf mocht doen iets zegt dan ga ik haar ook bedreigen.
Mensen als u worden door het onderwijssysteem tegengehouden. Volkomen terecht. Ik had u nog krediet kunnen geven als u dit als een fictief project zou beschouwen, een object van maatschappelijke studie, maar wat u hier uitkraamt is onvergeeflijk.

eylis
Berichten: 8841

#41 , 19 apr 2015 15:44

precies WP002, tijd dat moderator er een slotje op zet. Poster zoekt hier geen juridische informatie. Bovendien als poster ook nog gewaardeerde hulpvaardige forumleden beledigt (cfr tov mava 105: haar hersenen en zijn merkwaardige vaststelling dat ze zelfs zou blaffen...) denk ik dat beter is om erger te voorkomen en er formee een punt achter te zetten.

Gokken
Topic Starter
Berichten: 24

#42 , 19 apr 2015 16:07

en als die vrouw wat zei dat ik wel een gokbedrijf mocht doen iets zegt dan ga ik haar ook bedreigen.
Mensen als u worden door het onderwijssysteem tegengehouden. Volkomen terecht. Ik had u nog krediet kunnen geven als u dit als een fictief project zou beschouwen, een object van maatschappelijke studie, maar wat u hier uitkraamt is onvergeeflijk.
Ter duidelijkheid --> Mijn GIP is niet stopgezet doordat ik als doelgroep de gokverslaafde heb gekozen.
DANKU
En nu graag een antwoord op mijn vraag --> Waar kan ik dit aanvechten?

Gokken
Topic Starter
Berichten: 24

#43 , 19 apr 2015 16:08

precies WP002, tijd dat moderator er een slotje op zet. Poster zoekt hier geen juridische informatie. Bovendien als poster ook nog gewaardeerde hulpvaardige forumleden beledigt (cfr tov mava 105: haar hersenen en zijn merkwaardige vaststelling dat ze zelfs zou blaffen...) denk ik dat beter is om erger te voorkomen en er formee een punt achter te zetten.
Mijn vraag was waar ik dit kon aanvechten en jullie zeggen jullie meningen over mijn GIP, zouden jullie aub kunnen zeggen waar ik dit nu eindelijk kan aanvechten?

Turaki
Berichten: 6870

#44 , 19 apr 2015 16:35

Mijn vraag was waar ik dit kon aanvechten en jullie zeggen jullie meningen over mijn GIP, zouden jullie aub kunnen zeggen waar ik dit nu eindelijk kan aanvechten?
Normaal staat al deze informatie in uw schoolreglement. Lees dit eens na, en kom terug als dit niet duidelijk mocht zijn.

Maar al het andere advies komt eigenlijk op hetzelfde neer: de kans dat u uw gelijk gaat krijgen is zo goed als onbestaande, en het zou beter zijn om uw tijd en energie hier niet aan de verspillen, maar deze nuttig te gebruiken en opnieuw te starten. Dat dit niet het antwoord is dat u wil horen is jammer, maar meer zal u hier niet krijgen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#45 , 19 apr 2015 17:31

(cfr tov mava 105: haar hersenen en zijn merkwaardige vaststelling dat ze zelfs zou blaffen...).
Bedankt voor de steun eylis, maar het is een hij. :wink:

Terug naar “Onderwijsrecht”