opleiding logistieke assistent

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

opleiding logistieke assistent

#1 , 14 okt 2014 23:57

opleiding logistieke assistent

ik ben sinds Febr. 2014 bezig met een opleiding logistieke assistent - zorgkundige voor in een ziekenhuis te kunnen gaan werken.
mijn opleiding logistieke assistent duurt 3 maanden, als ik na 3 maanden geslaagd ben kan ik verder gaan naar een zorgkundige opleiding van 2 jaar.

de lessen duren 3 maanden voor logistieke assistent.
na 2 maanden lessen te volgen op school kan ik stage lopen in een rusthuis voor 1 maand, die stage is om te leren, ik verdien er niets mee.
mijn leerkracht liet weten dat ik geen stage mag doen omdat ik op sommige toetsen een paar keer slecht scoorde.

ik hebt heel goede punten op school,
7/10
8/10
5/10

op een paar toetsen had ik slechte punten.
een 5 op 10.
een 4 op 10.
4,5 op 10.


nu mijn vraag......
mag een leerkracht mijn toelating tot mijn stageplaats weigeren ?
de leerkracht liet mij weten dat ik geen stage mag doen omdat ik een paar keer slechte punten behaalde op het theorie examen..
dat sta niet eens beschreven in het opleidingscontract. kan dat zomaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 okt 2014 08:51

heb je het onderwijsreglement?

Vaak is het effectief zo dat, als je theoretisch al zwak bent, men je geen stage laat doen omdat de kwaliteit van de stage dan te laag zou zijn en de opleiding sowieso nutteloos is. 5/10 als "heel goeie punten" beschouwen, lijkt me overigens sterk overdreven

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”