ik sluit me aan bij roharro, een eindwerk op bachelorniveau kan mijn insziens géén groepswerk zijn. Of het zou moeten zijn dat deze groepstaak slechts een onderdeel vormt van ook nog een indivueel werk. Kijk echt Edulex na, want de vormvereisten en regelgeving van hoe een thesis georganiseerd moet worden op bvb. Bachelorniveau staat wel degelijk omschreven. Ik heb hiervan nog nooit gehoord. Wél groepswerk tijdens het jaar en dat de punten hiervan meetellen uiteraard, maar nooit als eindwerk of thesis. Mag ik vragen ovetr welke richting het gaat?
Niet mee akkoord. Bepaalde richtingen in hogescholen, zoals bv een aantal ict richtingen, zullen altijd deze proef in groepswerk laten uitvoeren juist omdat de mogelijke arbeidsplaatsen die uit de bachelor voortvloeien niet alleen teamwerk centraal stellen doch tevens omdat een andere opdracht niet representatief staat ten opzichte van de reële arbeidsvereisten in de desbetreffende sector.
Essentieel bij een dergelijke opdracht is dan interne controle dat iedereen de hem toegewezen taken uitvoert en het voorzien van een backupplan dat uitvallers en de niet verrichte taken opvangt. Het is dan de opdracht van de groep om die individuen die niet hun deel bijdragen aan de opdracht terecht te wijzen en bij halsstarrigheid ruim op voorhand dit te malden aan de promotor.
Welkom op de werkvloer anno 2014, de tijd van bachelor proeven die slechts zijdelings aan een reële werkervaring raken is grotendeels voorbij.