Cursusen invullen in middelbare school

CaroVH
Topic Starter
Berichten: 3

Cursusen invullen in middelbare school

#1 , 05 jun 2014 20:00

Ik heb een korte vraag, ik moet mijn cursusen inleveren op het eind van het schooljaar.

Is het nu mijn eige verantwoordelijkheid dat mijn boeken zijn ingevult, of in andere woorden mag ik kiezen wat ik in vul en wat ik niet in vul. Het is tog mijn cursus en ik kies tog hoe ik studeer. Ik heb leerplicht. als ik middenjurie zou doen zou het geen probleem zijn dat ik niets heb ingevult dus hoe zit dat nu met school? het is in het gemeenschapsonderwijs.

De school wil 100% dat ik alles heb ingevult ze hebben mij vorige week gezegt dat ik ze moest inleveren, waneer er vorig jaar werdt gezegt dat ik het dit jaar niet moest doen. (wel door andere leerkracht) dus dit jaar heb ik op mijn eige manier geprobeert te studeren, met een beetje succes tegenover normaal. Nu moet ik dus van alles gaan bijschrijven wat onmogelijk is omdat ik nu al examens heb. alle oefeningen die ik half of soms gewoon niet heb ingevult moeten invgevult zijn, overschrijven mag maar dat gaat nogal moeilijk omdat andere leerlingen van mijn klas moeten studeren voor de examens. Door de inspectie van volgend jaar worden mijn boeken dit jaar dus ook helemaal na gekeken. Is dit mijn verantwoordelijkheid en kan ik hiervoor aansprakelijk gesteld worden om ze bij te komen schrijven nadat ik mijn diploma heb gekregen of hoe zit dit nu?

alvast bedankt <3
-Caro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CaroVH
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 05 jun 2014 20:48

sorry dat ik in chat-taal op een forum spreek O.O ik ben totaal niet op spelling aan het letten. en er worden geen punten op de curcus gegeven. want andere die het niet moeten afgeven (3 per klas moeten het afgeven) hebben ook gewoon delen niet ingevult

zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 jun 2014 20:51

Die inspectie is er om de kwaliteit van de school na te gaan en heeft, voor zover ik weet, geen betrekking op de leerlingen. De school kan u inderdaad wel vragen om het materiaal in te leveren, zodat zij de kwaliteit van het onderwijs kan aantonen. Dit wordt natuurlijk moeilijk als iedereen een blanco cursus indient...

Ik zou mij in uw plaats echter meer zorgen maken over de examens om te beginnen.

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 05 jun 2014 21:35

elke leerling moet normaal gezien correcte nota's bijhouden van alle studiejaren (en dat voor 5 jaar geloof ik) Het ministerie kan steeds steekproeven doen en je jaren later vragen om je notities in te kijken (en je kan dus theoretisch op de rooster gelegd worden mbt je diploma...)Voor elk studiejaar moet de school dan ook nog eens 3 leerlingen aanwijzen van dewelke de notities voor dat jaar op het schoolarchief bewaard moeten worden. Ook daar moeten ze ter inzage beschikbaar zijn. Hoe je studeert, per transcedenten ZENmeditatie voor een totaal wit blad of met je lege map in een hogedruktank zal de inspectie worst wezen.
Maar je cursussen zijn een neerslag van wat je op school uitgericht hebt. En dat kunnen ze wel als argument aanvatten om je diploma in vraag te stellen.
Dus schrijf maar op wat je moet opschrijven in de les.
Je steekt er wellicht ook nog iets van op.

CaroVH
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 05 jun 2014 21:46

ik schrijf van alles dat ik nodig vind op. ik bedoel van bevoorbeeld godsdienst moete we eigen mening opschrijven, ik doe dat meestal niet aangezien het tog mijn mening is en ik die nog altijd kan veranderen door de tijd heen. ook kort ik alles in omdat ik tijdens het leren sneller samenvattingen kan maken en zo meer leren met minder moeite. Het is niet zo dat ik alles leeg laat maar ik kan me niet op het leren concentreren als ik dingen moet bijschrijven vooral als ik het uit mijn hoofd moet doen omdat ik niet kan overschrijven.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 06 jun 2014 11:49

Gelet op de infantiele antwoorden van een aantal posters, waarvan ik ondertussen toch meer mature en professionele antwoorden verwachtte, deze thread uitgekuist en een slotje erop.

Namens het JF team aan TS onze excuses. We kunnen de mentale volwassenheid van posters niet garanderen.

vandebos.

Terug naar “Onderwijsrecht”