inschrijving universiteit zonder diploma secundair onderwijs

desertrose
Topic Starter
Berichten: 120

inschrijving universiteit zonder diploma secundair onderwijs

#1 , 03 jun 2014 23:55

een vraagje, mijn oudste zoon zit in het vijfde middelbaar. Nu doet hij dit jaar via de examencommissie de derde graad via zelfstudie zodat hij in september kan starten aan de universiteit. Er is enkel één probleem, hij moet eind augustus en begin september nog examen van aardrijkskunde en mondeling nederlands doen, de resultaten zullen er dan pas zijn in oktober (max 2 maanden, dus in het slechtste geval november)Nu is mijn vraag of hij wel degelijk kan starten, ik heb eens iets gehoord van een bepaald contract, dat je zou kunnen starten via een speciale inschrijving en binnen een bepaald termijn je diploma moet binnenbrengen en dat ze dan je inschrijving aanpassen. Weet iemand hier iets meer over, want online vind ik er niet zoveel over.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redrum
Berichten: 574

#2 , 04 jun 2014 08:54

Informeer misschien gewoon eens bij de univ in kwestie? Normaliter heeft die toch een infodienst die je kan mailen of bellen...

professionalgamer
Berichten: 117

#3 , 04 jun 2014 10:25

best contact opnemen met de universiteit. Niet lang geleden kende ik nog een persoon die nog een examen moest afleggen. Ze kreeg een soort contract dat ze de lessen mocht volgen, en haar examens afleggen als ze een diploma van het middelbaar kon aantonen.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 04 jun 2014 12:36

Geen enkele universiteit zal uw zoon buitenschoppen, maar het spreekt vanzelf dat een diploma dat hij daar eventueel zal halen enkel zal gelden op voorwaarde dat hij zijn middenjury-examen passeert.

Terug naar “Onderwijsrecht”