Stageplaats problemen

TimLey
Topic Starter
Berichten: 1

Stageplaats problemen

#1 , 06 feb 2014 01:06

Hallo,
dit gaat eigenlijk over mijn vriendin die nu haar voorlaatste jaar op haar laatste stage in HBO verpleegkunde een stagementor kreeg toegewezen (die pas uit een lange ziekteverlof was) waarbij ze niets goed kon doen. Dit ging zelfs zo ver tot beschuldigingen van vervalsen van waardes, enz. Ze zat er volledig onderdoor na 1 week en je kon niks doen om haar daarna op de stage te krijgen, met zelfs huilbuien als gevolg wat ik nog nooit had meegemaakt. Nu ze had gevraagd aan de school voor een andere stageplaats en alles uitgelegd maar de school wou er niets aan doen, het was van VERPLICHT naar daar te gaan, wat dus niet lukte en er kwam maar geen oplossing. Dus niet vervolledigde stage (nog 3 weken moet ze doen). Nadien heeft ze opnieuw ergens anders stage gedaan (geen problemen) en haar examens waren ook goed, maar natuurlijk voor het afronden van haar jaar moest ze nog 3 weken stage doen. De school zegt nu 2 oplossingen: weer de 3 weken VERPLICHT zelfde ziekenhuis, zelfde mentor... of voor 6 MAANDEN lang ergens anders stages gaan doen!!! Is dit nog normaal, mag dit wel??? Opeens kan er wel een andere stageplaats geregeld worden maar dan verliest ze een half jaar terwijl ze eigenlijk nog maar 3 weken moet doen!!! Leukste is nog dat mijn vriendin zei van ik studeer goed, mijn punten zijn goed en wil afstuderen en gaan werken en ik wil geen jaar verliezen en op de kap van mijn vriend leven... reactie school: dan moet de vriend maar extra uren werken voor een jaar (volwassen reactie ver zoek voor zo een school)!!! Ze is nu echt de moed aan het opgeven en ik voel het echt aan haar dat ze er zwaar mee zit. Dus moest iemand iets weten dan zijn jullie hartelijk bedankt.

Groeten Tim

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding