Half jaar extra voor 1 vak.

whami
Topic Starter
Berichten: 33

Half jaar extra voor 1 vak.

#1 , 17 sep 2013 17:45

Om mijn studies te voltooien moet ik nog een keuzeopleidingsonderdeel (3 studiepunten) hernemen en mijn stage + stageproef voor de 1ste maal doen. (voor de rest voor alle vakken van het 1ste, 2de, 3de jaar geslaagd)
Voor het keuzeopleidingsonderdeel haalde ik vorig jaar 9/20, wat een delibereerbaar cijfer is. Mijn school wil echter enkel in het laatste jaar delibereren...
Mijn school wil mij nu verplichten om dat ene vak in het 2de semester te doen omdat er normaal gezien in dat semester lessen voorzien zijn... Mijn stage & stageproef (12 en 8 studiepunten) doe ik in het 1ste semester.
Voor het keuzeopleidingsonderdeel kan ik kiezen uit 5 vakken (allen 2de semester) maar er is ook een mogelijkheid om zelf een vak uit een andere richting te kiezen mits goedkeuring. Toen ik dit probeerde voor een vak dat ik in het eerste semester er bij zou kunnen nemen ("lessen" ervan zijn in de avond dus zou het perfect kunnen combineren met mijn stage) werd dit geweigerd.

Wat kan ik doen? Maakt niet uit wat, zolang het me maar in staat stelt in een semester af te studeren.
Is er een manier waarin ik via de Raad voor Examenbetwistingen een deliberatie kan proberen afdwingen voor dat vak van 3 SP waarvoor ik een 9/20 haalde? Of is er een rechtsprocedure die ik kan volgen die MOGELIJK de school zou kunnen verplichten mij in het 1ste semester het keuzeopleidingsonderdeel (door keuze van een vak uit het 1ste semester van een andere richting) te laten volgen?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding