veranderen lesavond na eerste jaar

mcarma
Topic Starter
Berichten: 34

veranderen lesavond na eerste jaar

#1 , 05 aug 2013 16:08

beste,
Ik volgde vorig jaar een opleiding voor 2 jaar, dewelke plaats vond op dinsdag avond.
Na het examen van het eerste jaar werd er plots een gerucht opgevangen dat het tweede jaar niet meer op dinsdag maar op woensdag zou plaatsvinden en door een andere prof gegeven zou worden vermits onze huidige prof een andere cursus zou opstarten op dinsdag.
Hierover werden we niet geinformeerd, zelfs niet in de mail voor inschrijvingen voor het volgende jaar, en pas nadat we zelf dit gerucht voorlegde werd het bevestigd.
Nergens op de site waar ik mij oorspronkelijk inschreef, nog in de algemene voorwaarden staat dat de lesdag zou kunnen veranderen, en dezelfde opleiding gaat weer van start voor de eerste jaars op dinsdag.
De opleiding volgen op woensdag is helaas voor mij onmogelijk gezien de familiale situatie, en dus vraag ik mij nu af wat ik hier kan aan doen? Ik heb dus een jaar weggegooid en zal de opleidinig nu niet meer kunnen afmaken.
Alvast bedankt voor de raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 05 aug 2013 20:32

Beste, nergens in de algemene voorwaarden zal evenmin staan dat de lesavond NIET kan wijzigen...
kan je mijns inziens weinig aan doen. Onderwijsinstelling plant zijn organisatie en lessenrooster jaarlijks op basis van variabele gegevens (aantal cursisten, beschikbare lokalen, agenda lesgevers enz) en dat betekent dus ook een organisatie die bijgestuurd en aangepast wordt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

k.b.
Berichten: 876

#3 , 06 aug 2013 14:14

Volgens mij kan je hier inderdaad niets aan veranderen ...

Ga langs in de school en bepraat de zaak ...

1. Mogelijks kan je toch examen afleggen zonder de lessen bij te wonen ... en gaat men soepel om met uw afwezigheid ...
2. mogelijks wil men een uitzondering maken en uw inschrijving schrappen en aldus het inschrijvingsgeld teruggeven ...

k.b.

Reclame

mcarma
Topic Starter
Berichten: 34

#4 , 08 aug 2013 09:11

Vind het toch raar dat dit zomaar kan. Kan men dan ook ineens van locatie veranderen?
de lessen niet bijwonen is helaas geen optie vermits we tijdens de les een eindwerk moeten maken waar machines voor nodig zijn. Het is dus niet mogelijk om dit thuis te doen.
Heb dus een jaar weggegooid omdat ze ineens een nieuwe cursus kunnen opstarten en kiezen voor het geld.

Terug naar “Onderwijsrecht”