Hallo !
Ik heb verleden woensdag een examen afgelegd van een richting in avondonderwijs .
Nu heb ik toch enorm sterk mijn bedenkingen bij het resultaat omdat ik zorgvuldig de vragen heb onthouden en achteraf heb gecontroleerd .
Ik heb wel te horen gekregen dat ik maar net geslaagd was maar heb het examen niet kunnen inkijken .
Maar ik stel me toch de volgende vraag .
- Er stonden naast de examenvragen geen puntenverdeling , dus kon me niet weten op hoeveel punten die vraag net stond .
Is dit niet verplicht ?
1. Om achteraf gefoefel met de punten te vermijden zodus dat de leerkracht bij de eene leerling een vraag op andere punten zet dan bij de andere ?
Zo is het gemakkelijk om een andere leerling die te bevoordelen .
2. Het is ook belangrijk om te weten op welke vraag men zou kunnen gokken of niet indien er voor een slecht antwoord 1 punt ofzo zou afgaan .
- Een ander probleem is het volgende , en ik weet uit mijn opleiding leerkracht ( die al enkel jaren gelden is ) dat men er toen op wees dat de vragen sluitend moeten zijn omdat er anders discussie kan onstaan en meestal in het voordeel van de leerling word uitgesproken .
Er was een vraag bij mbt motorstoring .
De motor valt plots uit , welke kunnen de redenen hiervan zijn ?
Nu vermeld men in de vraag niet hoeveel redenen ik tenminste moet opgeven .
Zodus als ik er van de 5 redenen maar twee opgeef is dit toch ook goed denk ik ?
Nog zo'n vraag
Som de verschillende soorten uitlaten op .
Hier staat niet hoeveel ik er moet opgeven .
Naar mijn mening is één uitlaat opsommen ook goed want er staat niet bij dat het er bvb tenminste 3 moeten zijn .
Heb ik het recht om mijn examen in te kunnen kijken zonder dat de leerkracht daarbij aanwezig is ?
Graag raad van iemand die hier toch wat meer over weet ?