terugeisen inschrijvingsgeld avondschool

Bone
Topic Starter
Berichten: 12

terugeisen inschrijvingsgeld avondschool

#1 , 10 mei 2013 22:32

Kan ik het inschrijvingsgeld van het eerste jaar avondonderwijs nog terugeisen na het beëindigen van het tweede jaar ?
Bij het begin van het eerste jaar is mij en trouwens nog enkel leerlingen ten onrechte een vrijstelling van het eerste jaar geweigerd , zelfs na voorstelling dat ik hiervoor wel een vrijstellingsproef zou afleggen om te bewijzen dat ik in de vakken dat het eerste jaar zou gegeven worden wel bekwaam zou zijn en kennis van had en tevens diploma en getuigschriften van bezat om te bewijzen .
Ik heb dus het eerste jaar eigenlijk 300 euro betaald om te merken dat al de leerstof die gegeven werd voor mij peanuts waren .
Tevens kom ik dan tijdens het begin van het tweede jaar tot de conclusie dat er plots nieuwe leerlingen in de klas zitten die wel een vrijstelling hebben verkregen van het eerste jaar .
Ik weet dat ik hier vrij laat mee kom maar zou hier toch wel eens graag een antwoord op willen .

Dank U .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bone
Topic Starter
Berichten: 12

#2 , 10 mei 2013 22:35

Net het reglement van de school nog eens nagelezen waarin duidelijk staat dat een vrijstelling had moeten kunnen in eerste plaats adhv diploma's , indien niet diploma dan met vrijstellingsproef .
Hier beslist de directeur over .
Dus in weze had ik een vrijstelling moeten krijgen .

advocaat onderwijs
Berichten: 4

#3 , 24 mei 2013 18:23

Beetje een vage vraag, maar vrijstellingen bekomen voor een jaar, betekent natuurlijk nog niet dat men zich niet in dat jaar dient in te schrijven (en hiervoor te betalen).

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”