aanwezigheidslijst niet in orde

klimop
Topic Starter
Berichten: 5

aanwezigheidslijst niet in orde

#1 , 18 nov 2012 19:51

Na controle van een verificateur in het lokaal, blijkt ik, als leerkracht, één iemand té veel heb aangeduid. Dit was een onnauwkeurigheid en helemaal niet mijn bedoeling.
Nu krijg ik van de directie een aangetekende brief om mij mee te delen dat ik niet in orde was en indien dit zich zal herhalen er een tuchtprocedure zal worden gestart.
Men verwijst naar tuchtregeling-artikel 63 tem 73 van het discreet van 27 maart 1991 houdende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs.

Ik vind dit 'erover'? :(
Wie doet alles correct en begaat nooit een fout! Temeer daar ik toegaf dat ik fout was.
Is dit een wettelijke procedure en welke gevolgen kan dit hebben?
Heeft iemand in het verleden dit al meegemaakt?


alvast bedankt voor uw reactie
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 19 nov 2012 23:42

Men verwijst hier naar de artikels waar de procedure en sancties instaan die kunnen volgen op een fout.
Ik trek nu wel wit/zwart maar toch.
Wat u hebt gedaan 'kan' vallen onder valsheid in geschriften en gebruik ervan,door een openbaar ambtenaar (u ben leerkracht) strafwet art 196.
Vermoedelijk zal het moeilijk zijn het immaterieel bestanddeel te bewijzen, het inzicht het kwaadwillig inzicht om...
Maar ik kan de directie begrijpen.
Dit soort lijsten moet met zorg ingevuld worden indien niet correct 'kan' dat gevolgen hebben.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”