Docent schoolexamen kwijt

Martijnde3de
Topic Starter
Berichten: 2

Docent schoolexamen kwijt

#1 , 07 nov 2012 21:02

Hallo,

Een schoolvriend van mij heeft een probleem. Zijn docent is een gedeelte van zijn schoolexamen kwijt.
Hij weigert het overnieuw te maken en de docent wil dat vermoedelijk wel.
Hoe staat hij juridisch en wat kan hij doen om de situatie naar zijn voordeel te zetten?

Martijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Martijnde3de
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 07 nov 2012 23:05

"Gedaagde staat hier in staat der beschuldiging gesteld van het verlies van het schoolexamen der klager. Klager bepleit dat hier sprake is van een onrechtmatige daad conform artikel 6:162 van het burgerlijk wetboek en eist schadeloosstelling in de vorm van zijn reëel te verwachten cijfer, een 5,9."

Goed begin?

VDG2
Berichten: 785

#3 , 08 nov 2012 07:46

U neemt best een kijkje op rechtenforum.nl

Reclame

mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#4 , 08 nov 2012 08:01

Zitten u en uw schoolvriend op een Nederlandse (i.e. in Nederland) school? U verwijst immers naar het Nederlandse BW (niet het Belgische)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 nov 2012 15:35

Hallo,

Een schoolvriend van mij heeft een probleem. Zijn docent is een gedeelte van zijn schoolexamen kwijt.
Hij weigert het overnieuw te maken en de docent wil dat vermoedelijk wel.
Hoe staat hij juridisch en wat kan hij doen om de situatie naar zijn voordeel te zetten?

Martijn
Ooit hetzelfde meegemaakt op de hogeschool (niet mijn mijn examen, maar dat van een medestudent). 1 blad van de vier was verloren gegaan. Het ging om een blad waar 20% van de punte mee te verdienen waren. Student had de keuze: een nieuw examen afleggen a ratio van 20% van de punten (andere vragen, uiteraard) die dan zouden samengeteld worden met de resultaten van de andere bladen, of de punten van de andere 4 pagina's extrapoleren naar 100% (dus als het examen op 20 punten stond, was er met het laatste blad 4 punten te verdienen. Als hij dan bijvoorbeeld op de eerste 4 bladen 12 op 16 gehaald zou hebben, zou hij het cijfer 15 op 20 krijgen). De student heeft voor het laatste gekozen (vertelde me dat hij hier blij mee was, want hij had zo goed als niets kunnen oplossen van dat laatste blad ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Onderwijsrecht”